Изберете страница

Начална училищна педагогика

Педагогически факултет

Проф. д-р Владимира Стефанова Ангелова

Декан на Педагогически факултет / Заместник-ректор по качество и атестация

Кабинет: стая 418

Телефон: 032/261-725

Email: vangelova@uni-plovdiv.bg, angelova@pfpu.bg

Заемани ръководни длъжности

  • От 2019 г. до сега – Декан на Педагогическия факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2019 г. до сега – Член на Академичния съвет при Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • 2016 – 2019 г. – Ръководител на катедра „Начална училищна педагогика“, Педагогически факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2017 г. до сега – Член на съвета на Департамент за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти (ДКПРС) при Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2016 г. до сега – Член на факултетския съвет на Педагогическия факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • 2015 – 2019 г. – Член на Контролния съвет при Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • 2015 – 2019 г. – Член на Комисията по информационно осигуряване при Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2015 г. до сега – Координатор на специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика“ /специалисти/, ОКС „магистър“, задочно обучение, Педагогически факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2015 г. до сега – Координатор на специалност „Начална училищна педагогика“, ОКС „бакалавър“, редовно обучение, Педагогически факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • От 2011 г. до сега – Координатор на специалност „Начална училищна педагогика и чужд език“, ОКС „бакалавър“, редовно обучение, Педагогически факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • 2011 – 2017 г. Координатор на специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика“, ОКС „бакалавър“, задочно обучение, Педагогически факултет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
  • 2014 – 2015 г. – Директор на Център за електронно обучение
  • Участие в комисии по акредитации на бакалавърски и магистърски специалности от професионално направление „Педагогика“
  • Участие в организиране и провеждане на научни форуми, симпозиуми, уебинари и др.

Научни интереси

Научните интереси на проф. д-р Владимира Ангелова са от областта на Методика на обучението по математика в началния етап на средното училище. Тематичните области, в които работи са: усъвършенстване на методиката на обучението по математика; моделирането в началното обучение по математика, технологиите за овладяване на текстови задачи в началното обучение по математика; развитие на личността и мисленето на учениците; усъвършенстване професионалната подготовка на студентите – бъдещи педагози.
Други научни интереси – това са от областта на информационно-комуникационните технологии в обучението и работа в дигитална среда, с акцент – създаване и интегриране на електронни образователни ресурси, подпомагащи началното обучение по математика и от областта на Приобщаващото образование, с акцент  – работа с децата с изявени дарби в областта на математиката (1. – 4. клас)

Лекционни курсове в бакалавърски и магистърски програми
За ОКС „бакалавър“

  • Методика на обучението по математика в началния етап на СУ
  • Работа с деца с изявени дарби в областта на математиката в 1. – 4. клас
  • Текстовите задачи в обучението по математика в 1. – 4. клас
  • Методи за решаване на задачи по математика

За ОКС „магистър“

  • Технологии на обучението по математика в началния етап на средното училище
  • Алтернативни технологии на обучението по математика в началния етап на средното училище
  • Моделирането в обучението по математика в началния етап на средното училище
  • Мултимедийният урок в обучението по математика
  • Логически задачи и креативност
  • Стратегии за приложение на методите за решаване на задачи

 

Изведени дипломанти/докторанти

  • дипломанти от бакалавърски и магистърски програми – над 30
  • дипломанти от магистърски програми – над 30
  • докторант – 1

 

Участие в научни проекти

  1. Проект: РАЗВИТИЕ НА КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ ЧРЕЗ ПРИЛАГАНЕ НА ЕЛЕКТРОННИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕСУРСИ, № ФП21-ПФ-007, Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, 2020 – 2022 г.
    Позиция: ръководител на екипа
  1. Проект: ПРИОБЩАВАЩА КЛАСНА СТАЯ „ИГАЯ И ЗНАЯ, МУ19-ПФ-023, Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, 2019 – 2020 г.
    Позиция: член на екипа
  1. Проект: НОВ ПЪТ ЗА НОВИ ТАЛАНТИ В ПРЕПОДАВАНЕТО, № 1007, програма Еразъм +, 2015 – 2019 г.
    Позиция: член на екипа
  1. Проект: ИНОВАТИВНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, № ФП17–ПФ–007, Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, 2017 – 2019 г.
    Позиция: член на екипа
  1. Проект: СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ, BG05M2OP001-2.002-0001, 2016, Финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж 2014 – 2020 г.“
    Позиция: Академичен наставник
  1. Проект: АЛТЕРНАТИВИ В ОБРАЗОВАНИЕТО, Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, 2015 – 2016 г.
    Позиция: член на екипа
  1. Проект: ПО-ДОБРИ УЧИТЕЛИ, ПО-КАЧЕСТВЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, 2014 – 2015 г.
    Фондация Америка за България, Сдружение “Мрежа за образование и градивна активност – МОГА” / Педагогически факултет на Пловдивски университет „Паисий Хилендарски” , Bank Street College of Education, New York
    Позиция: Академичен наставник
  1. Проект: УЕБИНАРИ ЗА СТУДЕНТИ И КОНФЕРЕНТНА ВРЪЗКА С БАЗОВИ УЧИЛИЩА, 2014 г., Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, ПФ-004/26.03.2014
    Позиция: член на изследователския екип
  1. Проект: ПЛОВДИВСКИ ЕЛЕКТРОНЕН УНИВЕРСИТЕТ (ПеУ): национален еталон за провеждане на качествено е-обучение в системата на висшето образование; BG051PO001-4.3.04-0064; 2012 – 2014 г.
    Реализира се по Оперативна програма: „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
    Позиция: експерт
  1. Проект: СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ, BG051PO001-3.3.07-0002; 2013 – 2014 г., Реализира се по Оперативна програма: „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
    Позиция: Академичен наставник
  1. Проект: ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ; 2013 – 2014 г., Фонд „Научни изследвания” при Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”, Договор № НИ13 – ПФ 012/20.03.2013 г.
    Позиция: член на изследователския екип
  1. Проект: КВАЛИФИКАЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ, BG051PO001-3.1.03-0001, 2013 г. Реализира се по Оперативна програма: „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
    Позиция: обучител на младши учители/възпитатели и главни учители/възпитатели
  1. Проект: РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА ОЦЕНКА НА КАЧЕСТВОТО НА СРЕДНОТО ОБРАЗОВАНИЕ, BG051РО001/3.2-01; 2008 – 2010 г., Реализира се по Оперативна програма: „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд.
    Позиция: член на изследователския екип (участие в разработване на стандарти за вътрешно оценяване за учебния предмет Математика за начален етап на СОУ)
  1. Проект: ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИНФОРМАЦИОННО-КОМУНИКАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ПРИРОДНИ НАУКИ И МАТЕМАТИКА В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ, 2003 – 2004 г., РС03-ПФ-24, Фонд „Научни изследвания“ при ПУ „Паисий Хилендарски“
    Позиция: член на изследователския екип

Участие в редколегии на международни и български списания

  • Главен редактор на Годишник на Педагогическия факултет при Пловдивския университет

Членство в международни и български професионални съюзи и организации

  • Член на Съюза на математиците в България
  • Член на Управителния съвет на Българската асоциация за образователни изследвания (БАОИ)

МОНОГРАФИИ

  1. Ангелова, В., Атанасова, Ж., Атанасова, Н., Тагарева, К., Терлемезян, Х., Чернева, Е., Славчева-Андонова, Г., Николова, А. (2022) Развитие на ключови компетентности чрез прилагане на електронни образователни ресурси. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 223, ISBN 978-619-202-803-9
  2. Ангелова, В. (2019) Педагогическа технология за изучаване на текстовите задачи в началния етап на образование. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 216 с., ISBN 978-619-202-416-1
  3. Ангелова, В. (2018) Диофантови уравнения и системи диофантови уравнения – теоретични аспекти и методическа проекция в началния етап на образование. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 172 с., ISBN 978-619-202-394-2
  4. Ангелова, В. (2013) Моделиране и приложението му в математиката и обучението по математика в началния етап на средното училище. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 176 с., ISBN 978-954-423-912-1

СТУДИИ

  1. Ангелова, В. (2019) Дидактическа технология за овладяване на понятията лице на правоъгълник и мерните единици за лице в началното обучение по математика. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 32 с., ISBN 978-619-202-446-8

СТАТИИ

  1. Ангелова, В., Николова, А. (2022) Овладяване на действието събиране на числата до 20 с преминаване чрез използване на интерактивни работни листове за обучение. В: Годишник на Педагогическия факултет, том I, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 9 – 24, ISSN 2815-4134
  2. Angelova, V., Nikolova, A. (2022) TEACHING THE ACTIONS ADDITION AND SUBTRACTION OF THE NUMBERS WITHIN 20 WITHOUT REGROUPING USING INTERACTIVE LIVE WORKSHEETS. INTED2022 Proceedings, 937-946, ISBN 978-84-09-37758-9, ISSN 2340-1079
    doi: 10.21125/inted.2022.0302
  1. Angelova, V., Nikolova, A. (2021) E-LEARNING CONTENT IN TEACHING ADDITION AND SUBTRACTION WITHIN 10. ICERI2021 Proceedings, p 8560-8569, ISBN978-84-09-34549-6, ISSN 2340-1095,
    doi: 10.21125/iceri.2021.1972
  1. Angelova, V. (2021) METHODOLOGY FOR TEACHING THE DISTRIBUTIVE PROPERTY OF MULTIPLICATION AND DIVISION IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS EDUCATION. EDULEARN21 Proceedings, p 928-938, ISBN 978-84-09-31267-2, ISSN2340-1117
    doi: 10.21125/edulearn.2021.0247

5. Gocheva, М., Somova, Е., Angelova, V., Kasakliev, N., Angelova, V. (2021) Mobile Math Game Prototype on the Base of Templates for Primary School. In: Mathematics, Volume 64, Number 2, pp. 141 – 152, ISSN 1314-8532 (Online), ISSN 1310-2230 (Print) 5. Gocheva, М., Somova, Е., Angelova, V., Kasakliev, N., Angelova, V. (2021) Mobile Math Game Prototype on the Base of Templates for Primary School. In: Mathematics, Volume 64, Number 2, pp. 141 – 152, ISSN 1314-8532 (Online), ISSN 1310-2230 (Print)
doi: https://doi.org/10.53656/math2021-2-2-mob

  1. Angelova, V. (2020) TEACHING THE COMMUTATIVE AND ASSOCIATIVE PROPERTIES OF MULTIPLICATION IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS EDUCATION. ICERI2020 Proceedings, 1388-1397, ISBN978-84-09-24232-0, ISSN 2340-1095
    doi: 10.21125/iceri.2020.0363
  1. Gocheva, М., Somova, Е., Angelova, V., Kasakliev, (2020) TYPES OF MOBILE EDUCATIONAL GAMES FOR CHILDREN IN PRIMARY SCHOOL. INTED2020 Proceedings, pp. 2291-2300, ISBN 978-84-09-17939-8, ISSN 2340-1079
    doi: 10.21125/inted.2020.0698
  1. Ангелова, В. (2020) Дидактическа технология за овладяване на понятието обиколка на триъгълник, правоъгълник и квадрат в началното обучение по математика. В: Педагогика, книжка 1/2020, София, НИОН „Аз-буки“, с. 84 – 95, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print)
  2. Ангелова, В. (2019) Технология за изучаване на понятието окръжност
    и изграждане на умение за чертане на окръжност в началния етап на образование. В: Човекът и глобалното общество, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 56 – 68, ISBN 978-619-202-503-8
  3. Ангелова, В., Николова, А. (2018) Образователната платформа mozaBook и възможности за създаване на електронно учебно съдържание по математика във втори клас. В: Сборник доклади от седми студентски научен форум, Част I, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 319 – 328, ISBN 978-619-202-366-9
  4. Ангелова, В., Николова, А. (2017) Иновативна технология на обучение за овладяване на табличното умножение и деление. В: Перспективи при създаване на иновативна образователна среда, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 341 – 356, ISBN 978-619-202-297-6
  5. Ангелова, В. (2017) Изучаване на разместителното и съдружително свойство на събирането в началното обучение по математика. В: Социално-педагогически аспекти на детското развитие, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 269 – 278, ISBN 978-619-202-279-2
  6. Angelova, V. (2017) Technology for teaching first graders word problems containing the word combinations “more than” and “less than”. In: KNOWLEDGE – International Journal Scientific Paper Vol. 20.3., 2017, p. 1193 – 1198, ISSN 1857-923X – for e-version, ISSN 2545-4439 – for printed version
  7. Ангелова, В. (2016) Проблемното обучение – алтернатива за активизиране на мисленето на учениците при изучаване на начална училищна математика. В: Иновации и компетентности в образованието, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 73 – 85, ISBN 978-619-202-178-8
  8. Ангелова, В. (2016) Технологични варианти за овладяване на аритметичните действия събиране и изваждане с естествените числа до 100. В: KNOWLEDGE – International Journal Scientific paper Vol. 13.3., с. 183 – 188, ISSN 1857-92
  9. Ангелова, В. (2016) Алтернативна дидактическа технология за изясняване процеса за решаване на задачи чрез теоретикомножествени модели. В: Алтернативи в образованието, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 19 – 28, ISBN 978-619-202-159-7
  10. Angelova, V. (2016) System and technology for studying word problems in the first grade of primary school. In: KNOWLEDGE – International Journal Scientific paper Vol. 14.1., p. 387 – 392, ISSN 1857-92
  11. Angelova, V. (2016) Opportunities and alternatives for training students in using mathematical proof in primary school. In: The Future of Education, Florence, Italy, 416 – 420, ISBN 978-88-6292-743-7, ISSN 2384-9509
  12. Ангелова, В. (2015) Алтернативни модели и техники при изясняване на аритметичните действия събиране и изваждане с естествени числа. В: Образование, развитие, изкуство, том 2, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 191 – 201, ISBN 978-619-202-076-7
  13. Ангелова, В. (2015) Стратегии за нестандартно изясняване на някои случаи при аритметичните действия с естествени числа в условията на приобщаващата класна стая. В: Предизвикателствата на приобщаващото образование, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 56 – 69, ISBN 978-954-423-994-7
  14. Ангелова, В. (2015) Приложение на някои теоретикомножествени инструменти в началното обучение по математика. В: Образование, общество, личност, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 77 – 90, ISBN 978-619-202-032-2
  15. Angelova, V. (2015) Some ideas and methods for solving non-standard problems in mathematics education. In: Social Competences, Creativity and Wellbeing, Plovdiv, Plovdiv University Press „Paisii Hilendarski“, p. 89 – 98, ISBN 978-619-202-023-1
  16. Angelova, V. (2014) Aspects of teaching mathematics to gifted students in the context of inclusive education. In: International Journal on New Trends in Education and their Implications – IJONTE, volume 5, number 3, p. 104 116, ISSN 1309-6249
  17. Ангелова, В. (2013)Технология за овладяване на взаимнообратните задачи в началното обучение по математика. В: Годишно научно-методическо списание „Образование и технологии“, № 4., Електронно издание – с. 191 – 198. Книжно издание – с. 90 – 91, ISSN 1314–1791
  18. Ангелова, В. (2013) Методика на изучаване на взаимовръзките между аритметичните действия в началното обучение по математика. В: Академично списание „Управление и образоване“, Бургас, т. 9, № 3, с. 16 – 24, ISBN 13126121
  19. Ангелова, В. (2013) Приложение на взаимнообратните аритметични операции за решаване на математически и практически задачи в началния етап на СОУ. В: Академично списание „Управление и образоване“, Бургас, т. 9, № 3, с. 7 – 15, ISBN 13126121
  20. Ангелова, В. (2013) Изследване на актуалното състояние на логическото мислене на студентите – бъдещи педагози. Във: Формиране на гражданина и професионалиста в условията на университетското образование, том 1, кн. 2, с. 238 – 243, ISBN 978-954-490-403-6
  21. Ангелова, В. (2013) Някои възможности за провеждане на логически разсъждения в началното обучение по математика. В: Годишник на ШУ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, том XVII D, с. 95 – 100, ISSN 1314-6769
  22. Ангелова, В. (2013) Изучаване на дистрибутивното свойство на умножението и приложението му в началното обучение по математика В: Известия на съюза на учените – Сливен, том 24, с. 242 – 247, ISBN 1311 2864
  23. Ангелова, В. (2013) Разпределителното свойство на делението и методика на изучаването му в началния етап на средното училище. В: Известия на съюза на учените – Сливен, том 24, с. 248 – 253, ISBN 1311 2864
  24. Ангелова, В. (2013) Осигуряване на образователна среда за талантливи ученици чрез диференциацията в началното обучение по математика, В: Приобщаващо образование, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 122 – 130, ISBN 978-954-423-896-4
  25. Ангелова, В. (2013) Дейности при използване и построение на модели в началното обучение по математика, В: Електронно списание „Български учител“, № 1, с. 79 – 92. http://bguchitel.com, ISSN 1314-9482
  26. Ангелова, В. (2013) Уравнения и неравенства и пропедевтичното им изучаване в началния етап на средното училище. В: Педагогически алманах на ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“, № 1, с. 91 – 100, ISSN 2367-9360 (Online), ISSN 1310-358Х (Print)
  27. Ангелова, В. (2013) Моделиране и нагледност в началното обучение по математика. В: Перспективи в образованието, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-954-423-898-8
  28. Ангелова, В. (2012) Числови изрази, тъждествени преобразувания и методика на изучаването им в началния етап на средното училище. В: „Съвременното образование: стратегии, направления, ценности“, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 144 – 156, ISBN 978-954-423-827-8
  29. Ангелова, В. (2012) Модели и моделиране в процеса на началното обучение по математика. В: Традиции, посоки, предизвикателства, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, Смолян, том 1, с. 292 – 299, ISBN 978-954-8767-41-5
  30. Ангелова, В. (2012) Една възможност за формиране на професионалисти в образователната сфера. Във: Формиране на гражданина и професионалиста в условията на университетското образование, с. 244 – 248, ISBN 978-954-490-336-7
  31. Ангелова, В. (2012) Развитие на логическото мислене на учениците от началния етап на образование в процеса на обучение по математика. В: Годишно научно-методическо списание „Образование и технологии“, № 3. Електронно издание – с. 269 – 276. Книжно издание – с. 96 – 97, ISSN 1314-1791
  32. Ангелова, В. (2012) Активизиране на учебната математическа дейност на учениците от началния етап на образование чрез проблемност в обучението. В: Иновации и интерактивни технологии в образованието, София, с. 204 – 209, ISBN 978-954-2936-04-6
  33. Ангелова, В. (2011) Релации и методика на изучаването им в началния етап на средното общообразователно училище. В: Съвременни педагогически теории и практики, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 137 – 148, ISBN 978-954-423-732-5
  34. Ангелова, В. (2011) Един клас елементарни текстови задачи с мултипликативна структура в началното обучение по математика. В: Известия на учените – Сливен, том 19, с. 40 – 44, ISSN 1311 2864
  35. Ангелова, В. (2011) Овладяване на знания и умения от студентите за вътрешно оценяване по математика. В: Педагогическата среда в Университета като пространство за професионално-личностно развитие на бъдещия специалист, том втори, с. 319 – 324, ISBN 978-954-490-245-2
  36. Ангелова, В. (2011) Понятието функция и пропедевтика на изучаването му в началния етап на средното училище. В: Годишно научно-методическо списание „Образование и технологии“, № 4. Електронно издание – с. 221 – 227. Книжно издание – с. 111 – 113, ISSN 1314-1791
  37. Кожухарова, Р., Ангелова, В. (2011) Обучението на студентите – бъдещи начални учители по теория и методика на математиката. В: Традиции и приемственост, том ІІІ, Природни науки, Педагогика и Методика на обучението, Издателство „Фабер“, с. 171– 179, ISBN 978-954-400-484-2
  38. Ангелова, В. (2011) Вътрешното оценяване във втори клас за ядра „Равнинни фигури“ и „Измерване“ на учебното съдържание по математика. В: Традиции и приемственост, том ІІІ, Природни науки, Педагогика и Методика на обучението, Издателство „Фабер“, с. 181– 194, ISBN 978-954-400-484-2
  39. Кожухарова, Р., Ангелова, В. (2009) Модел за професионално обучение на студентите от специалност Начална училищна педагогика и чужд език при Педагогическия факултет на ПУ „Паисий Хилендарски“. В: Месечно научнотеоретично списание „Педагогика“, МОН, с. 103 – 110, ISSN 0861-3982
  40. Ангелова, В. (2004) Технологичен модел за овладяване на методите за решаване на задачи по математика. В: Стратегии и технологии в образованието, I част, Пловдив, с. 83 – 87
  41. Епитропова, А., Ангелова, В. (2003) Развитие на професионалните компетентности на учителите за приложение на информационно-комуникационните технологии в обучението по Човек и природа и по Математика в началните класове. В: Начално образование, МОН, № 5, с. 15 – 18, ISSN 0204-4951
  42. Ангелова, В. (2003) Методи на разсъждения при решаване на текстови задачи по математика в четвърти клас на помощните училища. В: Деца със специални образователни потребности, Пловдив, с. 81 – 85
  43. Ангелова, В. (2002) Аксиоматичен метод – възможности за пропедевтика в началното обучение по математика. В: Обучението по математика в 1. – 4. клас в контекста на държавните образователни изисквания, Стара Загора, с. 12 – 15
  44. Ангелова, В., Мекеров, Д. (2002) Развитие на математическите способности на учениците в паралелки със засилено изучаване на математика. В: Международни педагогически срещи „Учителят на 21-ви век“, Битола – Охрид, 2002
  45. Ангелова, В., Мекеров, Д. (2002) Диференциацията в началното обучение по математика чрез методите за решаване на задачи. В: Международни педагогически срещи „Учителят на 21-ви век“, Битола – Охрид, 2002
  46. Ангелова, В. (2001) Доказателството в началното обучение по математика. В: Сборник с материали от юбилейна научна конференция с международно участие, том 5, Стара Загора, 2001, с. 21 – 24
  47. Ангелова, В. (2001) Упражнения за пропедевтично обучение в доказателство. В: Сборник с материали от юбилейна научна конференция с международно участие, том 5, Стара Загора, с. 25 – 29
  48. Ангелова, В. (2000) Метод на отрицанието – приложение. В: Образованието и предизвикателствата на новото хилядолетие, ПУ ,,Паисий Хилендарски“, 2000, с. 98 – 100
  49. Ангелова, В., Кожухарова Р. (2000) Косвеното доказателство и възможностите за пропедевтика в началното обучение по математика. В: Образованието и предизвикателствата на новото хилядолетие, ПУ „Паисий Хилендарски“, 2000, с. 89 – 92
  50. Ангелова, В. (1997) Аналитичният метод и приложението му за решаване на текстови задачи в началното обучение по математика. В: Научни трудове на ПУ „Паисий Хилендарски“, Педагогика, том 30, № 1, с. 51 – 57

УЧЕБНИ ПОМАГАЛА ЗА СТУДЕНТИ

  1. Ангелова, В. (2016) Изучаване на естествените числа до 100 и аритметичните действия с тях. В: Помагало за държавен изпит по методика на обучението в детската градина и началния етап на СОУ. Съставител и научен редактор: доц. д-р Владимира Ангелова, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, с. 117 – с. 131, ISBN 978-619-202-149-8
  2. Ангелова, В., Кожухарова, Р., Дончева, Д. (2010) Методическо ръководство по математика, Част първа, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 116 с., ISBN 978-954-423-630-4
  3. Ангелова, В., Кожухарова, Р., Дончева, Д. (2010) Методическо ръководство по математика, Част втора, Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, 100 с., ISBN 978-954-423-628-1
  4. Ангелова, В. (2009) Ръководство по методика на обучението по математика за началния етап на Средното общообразователно училище. Пловдив, Университетско издателство „Паисий Хилендарски”, 106 с., ISBN 978-954-423-531-4
  5. Кожухарова, Р., Ангелова, В., Капитанова, Д., Шаркова, З., Станчева, С. (2009) Методика на обучението по математика за началния етап на Средното общообразователно училище. Част втора, Пловдив, Университетско издателство ,,Паисий Хилендарски“, 170 с., ISBN 978-954-423-555-0
  6. Кожухарова, Р., Ангелова, В., Капитанова, Д., Шаркова, З., Станчева, С. (2002) Методика на обучението по математика, 1. – 4. клас. Част първа, Пловдив, Пловдивско университетско издателство, 2002, 140 с., ISBN 954-423-261-3

МЕТОДИЧЕСКИ РЪКОВОДСТВА

  1. Ангелова, В. (2019) Книга за учителя по математика за четвърти клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 180 с., ISBN 978-619-222-279-6
  2. Ангелова, В. (2018) Книга за учителя по математика за трети клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 167 с., ISBN 978-619-222-167-6
  3. Ангелова, В. (2017) Книга за учителя по математика за втори клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 176 с., ISBN 978-619-222-122-5
  4. Ангелова, В. (2016) Книга за учителя по математика за първи клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 180 с., ISBN 978-619-222-017-4

УЧЕБНИЦИ ЗА УЧЕНИЦИ

  1. Ангелова, В., Колева, Ж. (2019) Математика за 4. клас. София, Издателство „Просвета плюс“. 144 с., ISBN 978-619-222-276-5
  2. Ангелова, В., Колева, Ж., Николова, А. (2019) Математика за 4. клас – електронен учебник. София, Издателство „Просвета плюс“, 144 с., ISBN 978-619-222-275-8
    http://www.e-uchebnik.bg/book/viewEbook/6868
  1. Ангелова, В., Колева, Ж. (2018) Математика за 3. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 124 с., ISBN 978-619-222-164-5
  2. Ангелова, В., Колева, Ж., Николова, А. (2018) Математика за 3. клас – електронен учебник. София, Издателство „Просвета плюс“, 124 с., ISBN 978-619-222-168-3
    http://www.e-uchebnik.bg/book/viewEbook/6066
  1. Ангелова, В., Дойчинова, С. (2017) Математика за 2. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 124 с., ISBN 978-619-222-125-6
  2. Ангелова, В., Николова, А., Кадева, В., (2017) Математика за 2. клас – електронен учебник. София, Издателство „Просвета плюс“, 2017, 124 с., ISBN: 978-619-222-126-3
    http://www.e-uchebnik.bg/book/viewEbook/5491
  1. Ангелова, В., Топалска, Р. (2016) Математика за 1. клас. София. Издателство „Просвета плюс“, 142 с., ISBN 978-619-222-020-4
  2. Ангелова, В., Топалска, Р. Кадева, В., Николова, А. (2016) Математика за 1. клас – електронен учебник. София, Издателство „Просвета плюс“, 2016, 142 с., ISBN 978-619-222-036-5
    http://www.e-uchebnik.bg/book/viewEbook/5087

УЧЕБНИ ПОМАГАЛА ЗА УЧЕНИЦИ

  1. Ангелова, В. (2022) Самостоятелни работи по математика за 4. клас, София, Издателство „Просвета – София“, 68 с., ISBN 978-954-01-4212-8
  2. Ангелова, В. (2022) Самостоятелни работи по математика за 2. клас, София, Издателство „Просвета – София“, 64 с., ISBN 978-954-01-4235-7
  3. Ангелова, В. (2022) Самостоятелни работи по математика за 1. клас, София, Издателство „Просвета – София“, 52 с., ISBN 978-954-01-4204-3
  4. Ангелова, В. (2019) Тестове по математика. Подготовка за националното външно оценяване в 4. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 144 с., ISBN 978-619-222-329-8
  5. Ангелова, В. Колева, Ж. (2019) Сборник по математика за 4. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 136 с., ISBN 978-619-222-324-3
  6. Ангелова, В., Николова, А. (2019) Тетрадка по математика за четвърти клас № 1. София, Издателство „Просвета плюс“, 52 с., ISBN 978-619-222-277-2
  7. Ангелова, В., Колева, Ж. (2019) Тетрадка по математика за четвърти клас № 2. София, Издателство „Просвета плюс“, 52 с., ISBN 978-619-222-278-9
  8. Ангелова, В., Николова, А. (2019) Математика с Мат и Ема за 4. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 80 с., ISBN 978-619-222-323-6
  9. Ангелова, В. Колева, Ж. (2018) Сборник по математика за 3. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 2018, 132 с., ISBN 978-619-222-255-0
  10. Ангелова, В., Николова, А. (2018) Математика с Мат и Ема за 3. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 72 с., ISBN 978-619-222-254-3
  11. Ангелова, В., Дойчинова, С. (2017) Тетрадка по математика за втори клас № 1. София, Издателство „Просвета плюс“, 40 с., ISBN 978-619-222-123-2
  12. Ангелова, В., Дойчинова, С. (2017) Тетрадка по математика за втори клас № 2. София, Издателство „Просвета плюс“, 44 с., ISBN 978-619-222-124-9
  13. Ангелова, В. Георгиева, К., Колева, Ж., Тонев, Т., Дойчинова, С. (2017) Сборник по математика за 2. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 116 с., ISBN 978-619-222-148-5
  14. Ангелова, В., Николова, А. (2017) Математика с Мат и Ема за 2. клас. София, Издателство „Просвета плюс“, 68 с., ISBN 978-619-222-150-8
  15. Ангелова, В. Георгиева, К., Колева, Ж. (2017) Сборник по математика за 1. клас, София, Издателство „Просвета плюс“, 132 с., ISBN 978-619-222-147-8
  16. Ангелова, В., Колева, Ж. (2017) Математика с Мат и Ема за 1. клас, София, Издателство „Просвета плюс“, 68 с., ISBN 978-619-222-149-2
  17. Ангелова, В., Хаджиева, С., Топалска, Р. (2016) Тетрадка по математика за първи клас № 1. София, Издателство „Просвета плюс“, 44 с., ISBN 978-619-222-018-1
  18. Ангелова, В., Александрова, Д., Топалска, Р. (2016) Тетрадка по математика за първи клас № 2. София, Издателство „Просвета плюс“, 52 с., ISBN 978-619-222-019-8
  19. Кожухарова, Р., Капитанова, Д., Ангелова, В. (2004) Математика +. Числата 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Събиране и изваждане. Част първа, Пловдив, Издателство „Летера“, 72 с., ISBN 954-516-482-4
  20. Кожухарова, Р., Капитанова, Д., Ангелова, В. (2004) Математика +. Числата 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Събиране и изваждане. Част втора, Пловдив, Издателство „Летера“, 92 с., ISBN 954-516-487-5
  21. Кожухарова, Р., Ангелова, В., Вълчанова, Д. (2003) Тетрадка по математика за втори клас – № 1. Пловдив, Издателска къща „Хермес“, 28 с., ISBN 954-26-0116-6
  22. Кожухарова, Р., Ангелова, В., Вълчанова, Д. (2003) Тетрадка по математика за втори клас – № 2. Пловдив, Издателска къща „Хермес“, 34 с., ISBN 954-26-0117-4