На 10 декември 2024 г. и на 28 януари 2025 г. в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ се проведе обучение, насочено към управление на конфликти в академичната среда. В него участваха преподаватели, мотивирани да придобият нови знания и умения за справяне с предизвикателствата на съвременната университетска среда.
Обучението предостави на участниците възможност да обсъдят реални ситуации от своята професионална практика и да усвоят ефективни подходи за разрешаване на конфликти. Специално внимание бе отделено на методите за подобряване на комуникацията, изграждането на доверие и създаването на по-ефективна академична среда. Силната мотивация на участниците да се включат бе провокирана от желанието им да работят по-успешно в екип и да насърчават конструктивно сътрудничество в своя академичен свят.
Ползите от обучението надхвърлят придобиването на теоретични знания, тъй като то постави акцент върху практическото приложение на медиация, активното слушане и емпатията като ключови инструменти за справяне с конфликти. Участниците споделиха, че наученото ще подпомогне не само тяхната работа в университета и цялостното развитие на академичната им култура, но и на личните им контакти и партньорски отношения.
Обучението бе финансирано по проект „Дигитални устойчиви екосистеми – технологични решения и социални модели за устойчивост на екосистемите – ДУЕкоС“, който има за цел да подкрепи развитието на иновативни подходи в дигиталното образование и да насърчи социалната устойчивост на дигиталната среда.
Това събитие е поредната инициатива, посветена на 40 годишнината от основаването на Педагогическия факултет и стъпка към осигуряването на подкрепа за преподавателите и тяхното професионално развитие, което е от ключово значение за създаването на устойчива и хармонична академична общност.