Естетическо възпитание
Педагогически факултетд-р Силвия Маркова Гърневска
Главен асистент
на гл.ас.д-р Силвия Маркова Гърневска
– Катедра Естетическо възпитание, длъжност главен асистент, д-р
– Научни интереси – в следните областти:
- Теория и методика на технологичното обучение и обучението по технологии и предприемачество;
- Техника и технологии;
- Дидактична робототехника;
- Иновативни дидактически методи и технологии;
– Водя лекционни курсове в специалност ПОБТ ОКС „бакалавър” – Основи на
производството-ІІкурс, Дизайн и среда на производство- ІІІкурс,Технология на текстила-ІVкурс и упражнения и наблюдения по дисциплините Методика на обучението по бит и технологии за начален етап на СОУ в специалностите ПОБТ, НУПЧЕ, ПНУП и магистърски програми по Педагогика на обучението в предучилищна и начална училищна възраст, както и упражнения и наблюдения по дисциплината Методика на трудово-конструктивната дейност в специалности ПУПЧЕ и ПОБТ. Организирам и провеждам лекции, упражнения и практикуми със студенти от Техническия университет, специалност Инженерна педагогика, по дисциплината Методика на обучението по специалността.
– Била съм научен ръководител на повече от 10 дипломанти, защитили дипломните си работи с отлични оценки.
– Участвала съм като член в следните научни проекти:
- „Подобряване на качеството на общото образование” „За по-качествено
образование“ МОМН проект BG051PO001-3.1.04 2012
ЕСФ Европейски социален фонд
- факултетски проект „Алтернативи в образованието” – 2015г.
- факултетски проект „Иновативна образователна среда” 2017/2018
№ ФП17-ПФ 00
– Била съм на обмяна на опит в университета в Нюшател, Швейцария – Висше педагогическо училище НЕР, 2009г.
– Била съм участник в провеждащите се всяка година в Шамони-Франция Международни дни за образование, научна и индустриална култура като съм представяла доклади и постери, ръководила съм научна секция, разпространявала съм материали между участници.
Дисертация
2008г. – защитилa дисертация на тема ” Робототехническото моделиране като средство за формиране на представи за висши технологи (в обучението по бит и технологии)”, 2008 – доктор по научна специалност 05.07.03. Методика на обучението по (бит и технологии).
Монографии
- 2010г.– Гърневска С. Роботика и технологично обучение. “ Студио Гриф” , Пловдив, 2010. ISBN 978-954-91025-5-0
- 2015г. студия – Гърневска Формиране на предприемаческа компетентност в технологичното обучение. Университетско издателство „Паисий Хилендарски”. Пловдив, 2015. ISBN 978-619-202-080-4
Учебници и учебни помагала за студенти
- 2014г.– Гърневска, С. Основи на производството (в обучението по бит и технологии). Университетско издателство „Паисий. Хилендарски” П. 2014 ISBN 978-954-423-971-8
Учебници и учебни помагала за детската градина и средното училище
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Технологии и предприемачество за първи клас изд. “Бит и техника”, Варна ,2016. ISBN 978-954-9412-53-6
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев.Книга за учителя. Технологии и предприемачество за първи клас изд. “Бит и техника”, Варна,2016. ISBN 978-954-9412-65-9
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Албум Технологии и предприемачество за първи клас изд. “Бит и техника”, Варна ,2016
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Технологии и предприемачество за пети клас изд. “Бит и техника”, Варна ,2016. ISBN 978-954-9412-55-0
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Книга за учителя Технологии и предприемачество за пети клас изд. “Бит и техника”, Варна ,2016. ISBN 978-954-9412-62-8
- 2016г. –Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Тетрадка Технологии и предприемачество за пети клас изд. “Бит и техника”, Варна ISBN 978-954-9412-61-1
- 2008г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Тетрадка по Домашна техника и икономика изд. “Бит и техника”, Варна , 2008. ISBN 978-954-9412-18-5
- 2007г. – Гърневска , С. Да научим нещо за роботите “Дизайнстудио Гриф” , Пловдив, 2007. ISBN 978-954-91025-2-9
- 2006г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Домашна техника и икономика за пети клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2006. ISBN 978-954-9412-08-6
- 2006г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Книга за учителя Домашна техника и икономика за пети клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2006. ISBN 978-954-9412-07-9
- 2005г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев,В. Димитров. Тетрадка Труд и техника за пети клас. изд. “Бит и техника”, Варна , 2005. ISBN 954-9412-04-0
- 2005г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев, В. Димитров. Тетрадка Труд и техника за шести клас. изд. “Бит и техника”, Варна , 2005. ISBN 954-9412-05-9
- 2005г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев,В. Димитров. Тетрадка Труд и техника за седми клас. изд. “Бит и техника”, Варна , 2005. ISBN 954-9412-06-7
- 2005г. Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Домашен бит и техника за четвърти клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2005. ISBN 954-9412-02-4
- 2005г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Книга за учителя Домашен бит и техника за четвърти клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2005. ISBN 954-9412-03-2
- 2004г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Домашен бит и техника за трети клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2004. ISBN 954-91325-5-2
- 2004г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Книга за учителя Домашен бит и техника за трети клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2003. ISBN 954-91325-9-5
- 2003г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Домашен бит и техника за втори клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2003. ISBN 954-91325-1-Х
- 2003 г. – Николова , Т. , С. Гърневска , С. Ананиева, В. Ананиев. Книга за учителя Домашен бит и техника за втори клас. изд. “Бит и техника”, Варна ,2003. ISBN 954-91325-2-8
Статии
- 2017г.– Гърневска С. Предприемачество още в детската градина.Изграждане на елементи на предприемаческа компетентност в процеса на трудово-конструктивна дейност в предучилищна възраст. сп. Образование, 2017/4 ISSN – 0861 – 475Х.
- 2017г. – Garnevska, S., Some competences required of future teachers of technology and entrepreneurship for succesful career . 13th International Scientific ConferenceTHE TEACHER OF THE FUTURE May 25-28. 5. 2017 Budva, Montenegro ISSN
- 2016г. – Гырневска С.формирование предпринимательской компетенции у учеников в процессе обучения домашнему быту и технике. B:“ Единый всероссийский научный вестник” №2 февраль 2016 часть 1.Всероссийское научное содружество (ВНС) 2016
- 2016г. – Гырневска С.М. Новая учебная программа по технологиям и предпринимательству и возможности для формирования предпринимательской компетенции в пятом классе. В: Единый всероссийский научный вестник №4 апрель 2016 Часть 1 Всероссийское научное содружество (ВНС) 2016
- 2016г. – Гырневска С. М. Формирование предпринимательской компетенции у 6-летних детей в области образования «конструктивно-техническая и бытовая деятельность» Общественные науки. №1 2016 c.16
- 2015г. – Гърневска С.Формиране на предприемаческа компетентност у учениците в обучението по Домашна техника и икономика. В: сб. Образование , общество, личност.УИ „П.Хилендарски”, Пловдив 2015. с. 377-390 ISBN 978-619-202032-
- 2015г. – Гърневска С. Студентското портфолио – алтернативно средство за представяне и оценяване. В Сборник Образование, развитие, изкуство. Образование и развитие. Университетско издателство „П.аисий Хилендарски”. Пловдив с.71-81 ISBN 978-619-202-076-7
- 2015г.– Garnevska, S.,Formation of student’s entrepreneurial competencies through teaching technology// East European Science Journal №2 2015
- 2015г. Garnevska, S., Application of thh projekt method for the formation of competences in basics of manufacturing. Social competences, creativity and wellbeing. Plovdiv University Press, Plovdiv, 2015 ISBN978-619-202-023-1
- 2014г. – Гърневска С. Професионалната компетентност на учителя по бит и технологии. В: сб. Перспективи в образованието, Университетско издателство «Паисий Хилендарски», Пловдив, 2014. с. 171-181 /ISBN 978-954-423-942-8/
- 2013г. Ґирнєвска Сiлвiя, Оцiнка та вибiр пiдручникiв з побуту i технологiй В:Актуальнi проблеми сучасного пiдручникознанства. УДК 862 Материали на Международната научно-методическа интернет конференция 12-14 декември 2012. Видавництво „ Ексклюзив-Систем”, Кiровоград, 2013 с. 44-52 ISBN 978-617-7079-00-1
- 2012г. Garnevska,S. Le sens de l’initiative et l’esprit entreprenant – une compétencenécessaire pour une bonne réalisation dans la société Universite de Burgogne.Colloque Acteurs, auteurs, spectateurs ? Quelle place et quel(s) rôle(s) pour les individus et les groupes au sein des dispositifs et des processus communicationnels? Dijon, 21-22 novembre 2012
- 2012г. – Гърневска , С. Развитие на ключови компетентности чрез проектната работа в обучението по бит и технологии В Педагогическо образование кариерно развитие и конкурентоспособност. Университет “Проф.д-р А. Златаров” гр.Бургас ISBN 978-954-92 349-9-2
- 2012г. – Гърневска , С. Оптимизиране на технологичната подготовка чрез проектно-базирано обучение по бит и технологии Сборник на ПФ Съвременното образование: стратегии, направления ценности Университетско издателство „П.аисий Хилендарски”. Пловдив 2012 с.205-216. ISBN 978-954-423-827-8
- 2011г.– Гърневска , С. Някои възможности за интегриране на информационните технологии в обучението по домашен бит и техника. В: Съвременни педагогиески теории и практики ПУ, Педагогически факултет, УИ “П.Хилендарски”, П., 2011. ISBN978-954-423-732-5
- 2010г.– Гърневска , С .Възможности за развитие на символно – аналитичната култура на учениците в обучението по Домашен бит и техника. В: Детето, изкуствата, технологиите. УИ “П.Хилендарски”, П. , 2010. ISBN 978-954-423-594-9
- 2010г – Гърневска , С . Някои идеи за aктивизиране на познавателната дейност на учениците в обучението по Бит и технологии. В: Детето, изкуствата, технологиите. УИ “П.Хилендарски”, П. , 2010. ISBN 978-954-423-594-9
- 2002 – Гърневска , С . Експериментирането в технологичното обучение – средство за стимулиране на познавателните интереси на учениците. В: Науката, методиката и училището – конфликтни точки, срещи и разминавания. Смолян 2002 с. 78-82 ISBN 954-91026-7-Х
- 2000г. – Гърневска , С . Дидактическа система за начално обучение по роботика, базирана на робототехническо моделиране. В: Образованието и предизвикателствата на новото хиляволетие. ПУ , Пловдив 2000 с. 82-86 ISBN 954-8833-33-6
- 1995г. – Гърневска, С. Някои особености при решаването на робототехнически задачи в начална училищна възраст. В: Личностен подход в педагогическата дейност. с.186-189. ПУ Пазарджик, 1995.
Доклади
- 2016г.– Гърневска С. Предприемаческата компетентност на студентите от специалност „Педагогика на обучението по бит и технологии” В: сб. с доклади от интердисциплинарна научна конференция Иновации и компетентности в образованието. Университетско издателство „П.Хилендарски”, Пловдив 2016. с. 86-96 ISBN 978-619-202-178-8
- 2016г. Гърневска С. Формиране на предприемаческа компетентност у учениците в обучението по домашен бит и техника. В: „Алтернативи в образованието”, сборник с доклади на участниците в проект „Алтернативи в образованието”, Университетско издателство «Паисий Хилендарски», Пловдив, 2016. с. 258-268 /ISBN 978-619-202-159-7/
- 2014г. – Гърневска, С. Основания за реализиране на магистърска програма „Педагогика на обучението по технологии и предприемачество” В: сб. Образование и бизнес за ефективна реализацияная на младите хора на пазара на труда. с.268-282 БСУ Национална научно-практическа конференция. Бургас 28-29 ноември 2014
- 2009г. Garnevska, S., Robotique – un theme innovation dans l’enseignement technologique. / 30Journees Internationales sur la communication, léducation et la culture scientifiques et industrielles. Arts, sciences et technicités. Chamonix, 6стр.
- 2003г. Garnevska, S.Etude de la stimulation de l’activite cognitive au cours du processus de l’enseignement technologique. / XXVJournees Internationales sur la communication, léducation et la culture scientifiques et industrielles. Ignorances et questionnements. Chamonix, 2003с.283-289.
- 2003г. – Гърневска С. Компютърни технологии в конструктивната дейност в специалното обучение. В: Равен шанс за образование и социална интеграция.Материали от международна научна конференция, ПУ, Пловдив 2003
- 2002г. Garnevska, S. Systeme de l’ enseignement technologique en Bulgarie – jraditions et innovations. / XXIVJournees Internationales sur la communication, léducation et la culture scientifiques et industrielles. Des cultures, des techniques, des sciences. Chamonix, 2002 с.365-370.
- 2001г. Garnevska, S. La place de l’experimentation scolaire dans léducation technologique des enfants du primaire. / XXIII Journees Internationales sur la communication, léducation et la culture scientifiques et industrielles. Experiences de la nature et de la technique Chamonix, 2001с.269-274.
- 1999г. Garnevska, S.La modelisation technique dans l’enseignement de la robotique. /XXI Journees Internationales sur la communication, léducation et la culture scientifiques et industrielles. Chamonix, 1999с.365-370.
- 1993 г. Гърневска, С. Формиране на умения за приложение на алгоритмичен подходчрез трудово-политехническото обучение в начална училищна възраст. В: Международна научна конференция Хуманизиране на педагогическия процес. Благоевград 1993.
Художествено-творчески дейности
2016г. – Участие в обучение на тема “Практически насоки за обучението по предприемачество в уроците по технологии и предприемачество в пети – девети клас” , лектор. МОН РУО София-град, 74 СУ „Гоце Делчев”, София, 2016.