Изберете страница

Начална училищна педагогика

Педагогически факултет

д-р Николай Орлинов Данев

Асистент

Кабинетстая 413

Телефон032/261-722

Email: n.danev@uni-plovdiv.bg

Асистент доктор по история Николай Данев

Научни интереси в областта на Методика на обучението по Човекът и обществото, интерактивни методи на преподаване, активното учене и изграждането на иновативна образователна среда.

Възпитаник на НГДЕК „Св. Константин Кирил Философ”. Завършва бакалавърска степен по Археология в СУ „Св. Климент Охридски“ и магистратура „Мениджмънт и социализация на културното наследство“ в същия университет. През 2019 г. защитава успешно докторска дисертация по история.

Носител е на престижни национални награди, между които първо място в „Национален конкурс за иноватори в образованието”, присъдено от РУО София, и първо място в конкурса „Дигитални новатори в образованието”, присъдено от Българска асоциация по информационни технологии и МОН през 2020 г. Същата година печели и награда за значими постижения в подготовката на участници в Националната олимпиада по история.

През 2021 г. печели трето място в конкурса „Учител на годината”. Два пъти е номиниран за отличието „Неофит Рилски“.

От 2023 г. заема академичната длъжност асистент в ПУ „Паисий Хилендарски“.

  1. Данев, Николай. Възгледите на император Мануил II Палеолог и политическата идеология на Византия от края на XIV век / Николай Данев // Исторически преглед, кн. 4, 2018 г. с. 5-31.
  2. Данев, Николай. Управлението на Мануил II Палеолог (1391 – 1425 г.), Османската империя и Европа / Николай Данев // История, брой 2, 2019 г. с. 25-33.
  3. Историята в таблици. Помагало за държавен зрелостен изпит 11. – 12. Клас. Профилирана подготовка, изд. Просвета 2023 г.
  4. Данев, Николай. (2023). Възможности за интердисциплинарно обучение в часовете по Човекът и обществото чрез използване на уеб-базираното приложение Canva. В: Сборник доклади от преподавателска конференция на Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, „Интердисциплинарно обучение чрез изкуства, спорт и дигитални технологии“, с. 288-297, Пловдивско университетско издателство, Пловдив ISBN 978-619-7663-76-1