Педагогика и управление на образованието
Педагогически факултетд-р Лиляна Иванова Чобанова
Асистент
1. Графемиката като средство за кодиране на звуковата реч – NAUČNI skup mladih filologa Srbije “Savremena proučavanja jezika I književnosti” (Година VІ, књ. 1, Kragujevac, 2015, стр.53 – 58. Savremena proučavanja jezika I književnosti : zbornik radova sa VI naučnog skupa mladih filologa Srbije održanog 22. marta 2014. Godine na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Knj. 1 / [odgovorni urednik Miloš Kovačević]. – Kragujevac : Filološko-umetnički fakultet, 2015 (Čačak : Zanatska zadruga “Univrzal”). – 515 str. ; 24 cm; ISBN 978-86-85991-74-5;
2. За мнестичната дислексия и корекционната дейност при отстраняването й – Сборник с доклади от VІІ международна конференция, 8-9.ХІІ.2014, Медицински университет гр. Варна, „Предизвикателствата ХХІ век за развитие на комуникативната компетентност за професионални цeли”. Изд. къща „СТЕНО”, Варна, 2014, ISBN978-954-449-770-5, стр. 98 – 104;
3. Семантиката на езиковите единици като основа за декодиране на текста – сборник Китен. Психолого-педагогически проблеми на развитието на нта професионалиста в условията на университетското образование. С. 293 – 297, Изд. ЕКС – ПРЕС, ISBN978-954-490-449-4, стр. 293 – 297, София, 2014;
4. Видове знаци и знакови системи и тяхната роля при кодирането и декодирането на речта – ХVІІ национална конференция за студенти и докторанти, Филологически факултет, Пловдивски университет, май 2015 (под печат);
5. Графичната система за кодиране и декодиране на математическите операции. – Втора докторантска научна конференция, организирана от Педагогическия факултет на Великотърновския университет Св.Св. Кирил и Методий”. Сборник доклади. ISBN 978-619-208-040-2, стр. 62 – 67. Университетско издателство” Св. Св. Кирил и Методий”, Велико Търново, 2016;
6. За организацията на корекционната дейност при различните видове дискалкулия. – В сб.: Теория и практика на психолого-педагогическата подготовка на специалиста в университета. Китен, 2015, Първа книга, Том втори. Издателство „ЕКС-ПРЕС”, София, 2015, ISBN 978-954-490-477-7 с. 346 – 350 .
7. За корекционната работа при дисграфията на езикова основа – Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“, Годишно издание на списание „Педагогика” 2015;
8. Кодиране и декодиране на фигуративния език при оптическа дислексия –
9. ЧЕТЕНЕТО КАТО ПРОЦЕС НА ДЕКОДИРАНЕ НА ПИСМЕНАТА РЕЧ – СРПСКИ ЈЕЗИК, КЊИЖЕВНОСТ, УМЕТНОСТ Зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу (28–29. X 2016), стр.93 – 102
10. Кодиране и декодиране на фигуративния език при фонематична дислексия ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ СТАРА ЗАГОРА СТУДЕНТСКИ АЛМАНАХ Том 2, 2014, брой 2, стр.217 – 239;
11. КОРЕКЦИОННАТА ДЕЙНОСТ ПРИ РАЗЛИЧНИТЕ ВИДОВЕ ДИСКАЛКУЛИЯ – Годишњак Педагошког факултета у Врању, књига VII, 2016., стр. 171 – 183;
12. Писане и писмена реч – Лингвистиката: История, Предизвикателства, Перспективи – Сборник в чест на 80-годишнината на професор д-р Иван Кочев, Благоевград, УИ „Неофит Рилски”, 2015; стр.302 – 308;
13. Ортография и дизортография – Светлият път на словото, Сборник с доклади от Шестнадесетата национална конференция за студенти и докторанти, Пловдив, 2014г., стр. 67 – 73;
14. За проблемите на кодиране на устната реч, свързани с дисортографията – Годишњак Учителског факултета у Врању, ISSN 1820-3396; стр. 163 – 176;
15. За грешките в диктовките на ученици с характерни дислектични нарушения – Слово и памет – Сборник с доклади от Осемнадесетата национална конференция за студенти и докторанти, Пловдив, 2016, стр. 209 – 220;
16. За грешките в преразказите на ученици с характерни дислектични нарушения – Югозападен университет „Неофит Рилски” Филологически факултет – Светът е слово, словото е свят – Сборник с доклади от юбилейна национална конференция с международно участие посветена на 25 години филологически факултет (06.10 – 07.10.2016), стр. 503 – 514.