Предучилищна педагогика
Педагогически факултетДоц. д-р Симо Петров Иванов
– Рефлексивните аспекти на педагогическото взаимодействие в детската градина;
– Иновационни технологии на педагогическото взаимодействие в детската градина;
– Иновационни процедури за педагогическа диагностика на компетенциите на детето като резултативен аспект на педагогическото взаимодействие в детската градина
През 2010г. е член на специализиран научен съвет при ВАК. До 2017г. е член на 5 научни журита, на едно от които е председател. Разработил е 2 лекционни курса за магистърски програми и един за избираема дисциплина в бакалавърска степен. Участвал е като обучител в национален проект на МОН (НИОКСО) за обучение на детски учители през 2013-2014 г.. Под печат е монографията му „Рефлексивни аспекти на педагогическото взаимодействие в детската градина”. През 2010-2017г. е разработил нови лекционни курсове за две магистърски програми в педагогическият факултет.
Разработил е лекционен курс и курс от практически упражнения за избираема дисциплина:”Педагогически основи на програмните системи за предучилищно образование”
МОНОГРАФИИ
- Иванов С. Сюжетно-ролевата игра – форма на социално познание на детето от предучилищна възраст. Пловдивско университетско издателство. Пловдив, 1997.
- Иванов, С. Педагогически технологии на взаимодействието в детската градина. Изд.“Макрос-2001”, Пловдив 2001.
- Иванов С., Рефлексивни аспекти на педагогическото взаимодействие в детската градина. Пловдивско университетско издателство, 2012 г.
УЧЕБНИЦИ
- Проблеми на предучилищната педагогика. Колектив. Пловдивско университетско издателство “П.Хилендарски”, Пловдив, 1995.
- Предучилищна педагогика (теоретико-приложни аспекти). Колектив. Изд. “Сема 2001”, 2001.
- Иванов С., Ал. Линков Педагогика. Учебник за специалност физическо възпитание. Пловдив – Пловдивско университетско издателство, 2012г.
УЧЕБНИ ПОМАГАЛА
- Ръководство за семинарни упражнения по предучилищна педагогика. Колектив. Под ред. на С.Михайлова. Пловдивско университетско издателство. Пловдив, 1994.
- Иванов С. Ръководство за практически упражнения по предучилищна педагогика. Пловдивско университетско издателство. Пловдив, 2003.
- Кратък тематичен речник по предучилищна педагогика. Пловдивско университетско издателство. Пловдив, 2004.
СТАТИИ В СПИСАНИЯ И СБОРНИЦИ
- Иванов С. Усвояване на социални мотиви в сюжетно-ролевите игри. Сп.”Предучилищно възпитание”, кн.1, 1986, стр.13-15.
- Иванов С. Свобода и регламентираност в педагогическото взаимодействие между възрастния и детето. Сп.”Предучилищно възпитание”, кн.2, 1995 стр.7-8.
- Иванов С. Възрастният и детската игра. Сп.”Дом, дете, детска градина”, кн.2, 1995, стр.6-11
- Иванов С. Усвояване на правилата за безопасно движение в сюжетно-ролевите игри на децата от предучилищна възраст. Сп.”Дом, дете, детска градина”, кн.3, 1995,стр. 37-39.
- Иванов С. Личностни аспекти при подготовката на детето за училище. Сп.”Дом, дете, детска градина”, кн.4, 1995,стр.27-30.
- Иванов С. Структуриране на познавателния опит в условията на сюжетно-ролевата игра на 5-6-годишните деца – сб. “Научни трудове на ПУ”, т.I, кн.8, 1989г – Начална и предучилищна педагогика и естетическо възпитание, стр. 29-35.
- Иванов С. Творческата игра и усвояването на познавателния опит от децата в предучилищна възраст – Резюмета, т.IV, Педагогика и психологиия, В.Търново, 1988, стр.100-101.
- Иванов С. Формиране на предпоставки за овладяване на учебната дейност на базата на играта – сб. Подготовката на децата за училище и приемственост между детската градина и училището. СУ”Кл.Охридски”, С.,1986, стр.169-175.
- Иванов С. Усвояване на познавателния опит в условията на разгърната форма на сюжетно-ролевата игра – сб. “Ролята и мястото на детето в учебно-възпитателния процес при условията на научно-техническата революция”, част II, Стара Загора, 1989, стр. 30-36.
- Иванов С. Играта-драматизация и интелектуалното развитие на децата в предучилищна възраст – ПУ, Научни трудове, т.23,кн.1, 1986г.
- Иванов С. Интелектуални функции на творческата игра – Юбилейна научна конференция на ПУ, 1986г.
- Иванов С. Сюжетно-ролевата игра като ценностна система – в “Личностен подход в педагогическата дейност”(Сборник материали на научно-практическа конференция). Пазарджик, 1992г., стр.75-76.
- Иванов С. Диагностични функции на програмираната дидактична игра – сб. Научни трудове на ПУ т.29,кн.2, 1995, стр. 47-51.
- Иванов С. Усвояването на правилата за безопасно движение в предучилищната възраст – социално и личностно значим проблем. В сб. “Помагало за работа по безопасност на движението на движението за педагози от ЦДГ”. ИК “Хермес”, Пловдив, 1997, стр.8-13.