Изберете страница

Магистърски програми

Педагогически факултет

Училищна психология

ПРОФЕСИОНАЛНО НАПРАВЛЕНИЕ: Психология
ОБРАЗОВАТЕЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН: магистър
ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ: психолог, училищен психолог
ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ: редовна
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ОБУЧЕНИЕТО:
2 семестъра – за завършили ОКС „бакалавър“, професионално направление Психология, специалност „Психология“
4 семестъра – за завършили ОКС „бакалавър“ по други професионални направления
УСЛОВИЯ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ: диплома за завършена ОКС „бакалавър“ по съответните професионални направления
ФОРМА НА ДИПЛОМИРАНЕ: писмен държавен изпит по специалността или защита на дипломна работа
ТАКСИ: Таксите са в процес на актуализация

Магистърската програма „Училищна психология“ е насочена към подготовка на висококвалифицирани психолози с образователен профил, които след завършване придобиват професионални умения и способности, ориентирани към:

  • темите за общуването и привързаността в детска възраст;
  • разрешаване на конфликти.

Училищните психолози могат да се реализират на всички равнища в областта на образованието – министерства, общини, училища, детски градини, центрове за личностно развитие, социални домове, агенции, неправителствени организации и др. Те осъществяват дейности в други сфери, като психодиагностика, провеждане на обучения и тренинги, участия в национални и международни проекти и програми за работа с деца, родители и учители. Постигнатото образователно равнище позволява на студентите да надградят обучението си в докторски програми по психология.

Основни академични курсове:

  • Общуване и привързаност в детската възраст;
  • Разрешаване на конфликти и стратегии за справяне в училищната среда;
  • Училището и семейството в модерния социум;
  • Родителска компетентност – оценка и стратегии за развитие;
  • Диагностика и управление на професионалния стрес в образованието;
  • Психологическа подкрепа на деца със специални образователни потребности;
  • Методи и техники на консултирането в детско-юношеската възраст;
  • Мотивация и поведение в образованието.

Учебният план предвижда активно използване на интерактивни методи за преподаване, които се изграждат върху постигане на качествена обратна връзка в процеса на обучението. Приоритетно внимание е обърнато на иновациите в областта на психологическото познание, сред които внедряване на информационните и комуникационни технологии в консултирането, диагностика и терапия с помощта на невротехнологиите и биомониторирането. Особен акцент е поставен върху индивидуалната активност на магистрантите при формиране на компетентности, свързани с развитието на лидерски качества и умения в образователните организации. На студентите се предлагат възможности за мобилност с цел обучение и/или практика в чужбина по програмата „Еразъм+“.
„Училищна психология” (неспециалисти) за филиал град Смолян – ОКС „Магистър“, редовно обучение, 4 семестъра; Ако групата във филиала в Смолян е под 15 студенти, обучението се пренасочва в Пловдив.
„Училищна психология” (неспециалисти) за филиал град Кърджали – ОКС „Магистър“, редовно обучение, 4 семестъра; Ако групата във филиала в Кърджали е под 15 студенти, обучението се пренасочва в Пловдив.

Ръководител на магистърската програма е проф. д-р Юрий Янакиев.