На 19 ноември, в рамките на III Всеруска конференция „Умеем да учим“, организирана от Руската академия на образованието (РАО) – една от най-важните институции в сферата на образованието в Руската федерация – се проведе панелна дискусия на тема „Формиране на учителски умения: психологически инструменти и технологии за обучение на студенти-педагози“.
В дискусията активно участие взе доц. д-р Митко Шошев – преподавател по психология в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, което подчерта утвърденото място на Пловдивския университет в научните изследвания в областта на образованието и психологията.
Участниците – водещи изследователи в областта на психологията, психофизиологията, психогенетиката и невропсихологията – обсъдиха как съвременните психологически подходи и научни данни могат да подпомагат развитието, академичната успеваемост и емоционалното благополучие на ученици и студенти.
Докладът на д-р Митко Шошев представи неговия опит в използването на програмни пакети за изследване на латералния профил на когнитивните функции при студенти. Неговото изследване е пряко свързано с усъвършенстването на подготовката на бъдещите учители и с разработването на по-прецизни и индивидуализирани подходи в обучението.
В хода на дискусията възникна и идея за съвместни изследвания на организацията на учебния процес с използване на близка инфрачервена спектроскопия, предвиждаща сътрудничество между специалисти от Центъра за интердисциплинарни изследвания в сферата на науките за образованието към Руската академия на образованието и доц. д-р Митко Шошев от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.