Warning: ftp_fget() expects parameter 1 to be resource, null given in /home/pfpu/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 142
Начална училищна педагогика
Педагогически факултетДоц. д-р Николинка Александрова Атанасова
Ръководител на катедра
- Научни интереси – области: Теория на възпитанието и дидактика
- Лекционни курсове в бакалавърски и магистърски програми
В бакалавърски програми:
- Дидактика
- Интерактивно обучение в началния етап на СОУ
- Проектноориентираното обучение
- Интеркултурно образование
В магистърски програми:
- Педагогика
- Интерактивни методи на обучение
- Проектно и групово базирано обучение
- Образователни технологии. Техники на учене и преподаване
- Изведени дипломанти – 30
- Участие в научни проекти – международни, български, изследователска дейност
- ПРОЕКТ № РНИ-П-4 “Научноизследователски център за изследване социализацията на личността” – обучаван във връзка с дейността “обучение на докторантски и преподавателски състав в областта на овладяването на статистически методи за обработка на емпирични изследвания”, 2010 г.
- ПРОЕКТ BG051PО001-3.03-0001 “Квалификация на педагогическите специалисти”, “Обучения на педагогически специалисти, заемащи нова за системата на народната просвета длъжност, както и връщащи се след продължителен отпуск (повече от две учебни години) или след прекъсване на учителския стаж по специалността повече от две учебни години” Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз – обучител, 2013г.;
- ПРОЕКТ BG051PО001-4.3.04-0064 “ПЛОВДИВСКИ ЕЛЕКТРОНЕН УНИВЕРСИТЕТ (ПеУ): НАЦИОНАЛЕН ЕТАЛОН ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КАЧЕСТВЕНО Е-ОБУЧЕНИЕ В СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ” Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз – експерт по създаване на е-ресурси, 2013- 2014 г.;
- ПРОЕКТ “Психическо благополучие на хора от третата възраст и хора с увреждания” (НИИ 11/ПФ 0011/2011) фонд Научни изследвания – ПУ “Паисий Хилендарски” – публикация в сборник, 2013 г.;
- ПРОЕКТ ДТК02/8 – 2009 г. “Персонална и национална идентичност и социална среда”, фонд “Научни изследвания” – МОН – публикация в сборник, 2013 г..
- ПРОЕКТ 0096.20131110/25.03.2014 “По-добри учители, по-качествено образование”, Проектът е финансиран от “Фондация Америка за България”, осъществен от Педагогически факултет на Пловдивски университет “Паисий Хилендарски”в периода октомври 2014 до юни 2015 година – академичен наставник.
- ПРОЕКТ НИ15-ПФ-007/23.04.2015 „Алтернативи в образованието”, Фонд „Научни изследвания” при ПУ „Паисий Хилендарски” – участник в проекта.
- ПРОЕКТ ФП17-ПФ-007/2017 „Иновативна образователна среда”, Фонд „Научни изследвания” при ПУ „Паисий Хилендарски” – участник в проекта.
- Участие в редколегии на международни и български списания – не
- Членство в международни и български професионални съюзи и организации:
Сдружение „МОГА” (Мрежа за образование и градивна активност)
- Художествено-творческа/спортна дейност – не
- Обучения – международни, български. Награди
Семинар за директори, организиран от Фондация „Америка за България” и Институт за международно образование, Програма „Академия за училищни лидери”, 22 – 29 април 2016, Велинград – обучаван.
2007 г. – 2011 г. – Докторант в ПУ „Паисий Хилендарски“, катедра „Начална училищна педагогика“, защитила дисертация на тема „Интерактивните методи на обучение в началния етап на СОУ“, 2011 г. – доктор по Теория на възпитанието и дидактика.
Монографии
2015 г. – Атанасова, Н., Мисловните карти като иновативна техника на учене и преподаване, стр. 181, Fast Print Books, Пловдив, 2015, ISBN 978-619-7034-74-5;
2012 г. – Атанасова, Н., Предизвикателството интерактивни методи на обучение, стр. 107, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, ISBN 978-954-423-757-8.
Учебници и учебни помагала за студенти
2017 г. – Атанасова, Н., Основи на рефлексивната училищна дидактика, Мисловните карти в обучението, стр. 322, Fast Print Books, Пловдив, 2017, ISBN 978-619-7312-37-9.
Учебници и учебни помагала за детската градина и средното училище
2012 г. – Атанасова, Н., Интерактивните методи на обучение в началния етап на СОУ. Ръководство за интерактивно обучение в ІV клас, стр. 211, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, ISBN 978-954-423-754-7.
Статии
2016 г. – Атанасова, Н., Т. Найденова, Мисловната карта в проектноориентираната технология на обучение и студентските инициативи, В: Сборник с доклади на участниците в проект „Алтернативи в образованието”, „Алтернативи в образованието”, Педагогически факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2016, с.218 – 228, ISBN 978-619-202-159-7;
2015 г. – Радев, Пл., Н. Атанасова, Менторство на новоназначените учители и възпитатели в училищната институция, В: Сборник, финансиран от Фондация „Америка за България” по проект „По-добри учители –
по-качествено образование”, Пловдив, 2015, с.66 – 82, ISBN 978-619-202-073-6;
2015 г. – Цоков, Г., Х. Терлемезян, Н. Атанасова, Модел за академично наставничество на новоназначени учители и директори, В: Сборник, финансиран от Фондация „Америка за България” по проект „По-добри учители – по-качествено образование”, Пловдив, 2015, с.44 – 65, ISBN 978-619-202-073-6;
2015 г. – Атанасова, Н., Ученето в процеса на придобиване на университетско образование, В: Сборник с научни трудове на ПУ “Паисий Хилендарски”, 30 години Педагогически факултет, “Образование, общество, личност”, Пловдив, 2015, с.304 – 313, ISBN 978-619-202-032-3;
2014 г. – Атанасова, Н. Проблемно базираното обучение в училище – архаизъм или иновация, Е-списание “Български учител”, 2014, №2, с. 45 – 54, ISSN 1314–9482;
2013 г. – Атанасова, Н. А., Мисловната карта като иновация в обучението на студенти, придобиващи образователно-квалификационни степени “бакалавър” и “магистър”, Е-списание “Образование и технологии”, 2013, №4, с. 110 – 115, ISSN 1314–1791;
2012 г. – Атанасова, Н., Историческият музей и фасилитирането като фактори за ефективно обучение по дидактика, В: Сборник с научни трудове на ПУ “Паисий Хилендарски”, “Съвременното образование: стратегии, направления, ценности”, Пловдив, 2012, с.185-191, ISBN 978-954-423-827-8;
2011 г. – Атанасова Н. А., Интерактивният урок като алтернатива на традиционното обучение в началния етап на образование, В: Сборник с научни трудове на ПУ “Паисий Хилендарски”, Съвременни педагогически теории и практики, 25 години Педагогически факултет, Пловдив, 2011, с. 197-203, ISBN 978-954-423-732-5;
2009 г. – Атанасова, Н. А., Интерактивните методи на обучение в началния етап на образование, сп. “Педагогика”, 2009, №11-12, с. 141 – 146, ISSN 0861 – 3982;
2009 г. – Атанасова, Н. А., Интерактивни методи на обучение, сп. “Предучилищно възпитание”, 2009, №8, с. 14 – 17, ISSN 0204-7004;
2008 г. – Атанасова, Н. А., Интерактивните методи на обучение като иновация в българското образователно пространство – исторически корени, сп. “Образование”, 2008, №2, с. 29 – 37, ISSN 0861-475Х.
Доклади
2016 г. – Атанасова, Н., Оценяване на постиженията на студенти чрез мисловни карти, В: Сборник с доклади от интердисциплинарна научна конференция на Педагогическия факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”, „Иновации и компетентности в образованието”, Пловдив, 2016, с.127 – 136, ISBN 978-619-202-178-8;
2015 г. – Атанасова, Н., Мисловните карти като техника за по-ефективно учене във висшето училище, В: Сборник статии на преподаватели от конференция на Педагогическия факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”, “Образование, развитие, изкуство. Образование и развитие”, Пловдив, 2015, с.61 – 70, ISBN 978-619-202-076-7;
2015 г. – Atanasova, N. A., Book-carving and Quilling in interactive technologies of education, Interdisciplinary Symposium: Social competences, creativity and wellbeing, Plovdiv, Bulgaria, 3 – 5 June, 2015, p.111 – 119, ISBN 978-619-202-023-1;
2014 г. – Атанасова, Н., Методът на проектите в процеса на обучение при студентите – бъдещи педагози, Международна научна конференция “Образование, наука, икономика и технологии”, Бургас, 26 – 27 юни, 2014, академично списание “Управление и образование”, 2014, том 10, кн. 3, с. 135 – 141, ISSN 13126121;
2012 г. – Атанасова, Н., Приобщаващото образование в контекста на избираемата дисциплина “Интеркултурно образование”, Юбилейна национална научна конференция с международно участие “Традиции, посоки, предизвикателства”, Смолян, 19 – 21 октомври, 2012, Том първи, с.238 – 246, ISBN 978-954-8767-41-5;
2010 г. – Атанасова, Н. А., Интерактивността като възможност за качествено обучение в условията на обществена криза, Международна конференция: “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, Бургас, 25 – 26 юни, 2010, Том първи, с.291 – 294, ISBN 978-954-9370-72-0;
2009 г. – Atanasova, N. A., Current problems in the interactive education in the area of the bulgarian education, The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Turkey, 01 – 03 October, 2009, Volume 1, p.421 – 422;
2005 г. – Atanasova, N. A., Intercultural Bringing-up and Education of Students in Pedagogic, Subject ”Civil Education
and Euro-Integration”, 3 International Balkan education congress, Shtip, Republic of Macedonia, 22-24 September,
2005, р.423 – 426, ISBN 9989-2260-2-2;
2005 г. – Atanasova, N. A., Heuristik methods of education for a fourth class bi “European lessons” programme, 2
International Balkan education congress, Edirne, Republic of Turkey, 8-10 October, 2004, р.671 – 674.
Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания
————————————————————
Цитирания
2017 г. – Атанасова, Н., Оценяване на постиженията на студенти чрез мисловни карти, В: Сборник с доклади от интердисциплинарна научна конференция на Педагогическия факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”, „Иновации и компетентности в образованието”, Пловдив, 2016, цитирано в: International conference on modern researches in science and technology. Conference Proceedings, стр. 445, Berlin, Germany, E. Cherneva, 2017
2016 г. – Атанасова, Н., Предизвикателството интерактивни методи на обучение, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, цитирано в: монография „Интерактивността в обучението по музика. Характеристики и възможности за приложение“, стр. 16 – 20, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2016. Автор – гл.ас.д-р Я.Янкова
2015 г. – Атанасова, Н., Предизвикателството интерактивни методи на обучение, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, цитирано в: Educational projects in the context of the artistic and enlightenment ideas. East European Scientific Journal. №2, 2015, vol.1, p. 10-13, стр. 10, A. Baleva, D. Markova, Y. Yankova, 2015
2015 г. – Атанасова, Н., Интерактивните методи на обучение в началния етап на образование, сп. Педагогика, №11 – 12, 2009, цитирано в: Интерактивните методи в изобразителната дейност в детската градина, В: Сборник от втори международен педагогически форум на тема „Класика и иновации в предучилищната педагогическа практика”, стр. 30, Д. Маркова, М. Васева, Асеновград, 2015
2015 г. – Атанасова, Н., Предизвикателството интерактивни методи на обучение, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, цитирано в: Помагало за държавен изпит по педагогика и психология под състав. на Пл. Радев, 2015, стр. 196, Е. Събева, УИ „Паисий Хилендарски”, 2015
2014 г. – Атанасова, Н., Интерактивните методи на обучение в началния етап на СОУ, Ръководство за интерактивно обучение в IV клас, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив, 2012, цитирано в: Помагало за училищни директори, Пл. Радев, 2014;