Изберете страница

Педагогика и управление на образованието

Педагогически факултет

Доц. д-р Митко Димитров Шошев

Кабинет: стая 114

Телефон: 032/261-705

Email: mitkosh@uni-plovdiv.bg

доц. Шошев е завършил медицина. Има специалност Неврология, както и магистърски степени по Социална педагогика и Клинична психология.
Докторската степен по Специална психология защитава в Пловдивски университет. Преподавал е в Тракийски университет, Шуменски университет и Бургаски свободен университет.

Научните му интереси са в областта на Специалната психология, невронауките и образователните невронауки, невропсихологията, приложението на невротехнологии в обучението на деца в норма и със специални образователни потребности и психофизиологията.
Член е на български и международни научни асоциации. Член е на редколегията на две научни списания в чужбина.

1. Шошев, М., Невронауки в обучението на студенти по специална педагогика сп.
Педагогика, бр. 5/2020, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982
(Print)
2. Шошев, М., Методология исследования социальной когерентности у учеников и
студентов: теоретические аспекты, Сборник статей «Наука – образование –
профессия: системный личностно-развивающий подход» / Под общ. ред. Л.М.
Митиной. – М.: Издательство «Перо», 2019. ISBN 978-5-00150-267-8
3. Shoshev, M., Modification of hemoencephalographic neurofeedback training by using
an eye tracking system, 5th International multidisciplinary scientific conference on
Social science & Arts (SGEM 2018), Vol. 5, Science & Society Issues 3.2, pp. 231-
238, ISBN 978-619-7408-54-6, ISSN 2367-5659
4. Shoshev, M., A pilot study evaluating the emotional recognition using facial
expressions with students of specialty “social activities”, 5th International
multidisciplinary scientific conference on Social science & Arts (SGEM 2018), Vol. 5,
Science & Society Issues 3.4, pp. 11-19, ISBN 978-619-7408-56-0, ISSN 2367-5659
5. Shoshev, M., Neuroscience as part of the social work education-myth, reality and
future perspectives, SocioBrains, ISSUE 46, JUNE 2018, pp 63-67, ISSN 2367-5721
6. Шошев, М., Приложение на системи за погледно проследяване при обучение на
ученици със СОП в условията на инклузивна образователна среда, Сборник с
научни доклади „Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на
университетското образование: традиции и иновации” АПСС, 2018, стр. 518-523,
ISBN 978-954-490-606-1
7. Shoshev, M., Some effects of heg neurofeedback in children with asd – a brief report,
SocioBrains, ISSUE 40, DECEMBER 2017, pp 112-120, ISSN 2367-5721
8. Шошев, М., Съвременните технологии като предизвикателство пред
приобщаващото образование, Сборник с научни доклади „Взаимодействие на
преподавателя и студента в условията на университетското образование:
проблеми и перспективи” АПСС, 2017 стр. 664-670, ISBN 978-954-490-555-2
9. Шошев М., Щерев Д. Социалната инхибиция – бариера за успешна реализация
на хората с увреждания, Личность профессионала : развитие, образование,
здоровье : Сборник научных статей. Выпуск 2. Омск. Кельце. Пловдив. / стр.
215-222, Отв. ред. : Е. С. Асмаковец. – Омск : БОУДПО «ИРООО», 2017, ISBN 978-5-89982-609-2
10. Щерев Д., М. Шошев Соматичното и психическо здраве на професионалистите
в системата на общественото осигуряване в регион Стара Загора, Личность
профессионала : развитие, образование, здоровье : Сборник научных статей.
Выпуск 2. Омск. Кельце. Пловдив. / стр. 158-165, Отв. ред. : Е. С. Асмаковец. –
Омск : БОУДПО «ИРООО», 2017, ISBN 978-5-89982-609-2
11. Шошев, М., Образовательная нейронаука – будущее образования, Сборник
доклади „Czlowiek w przestrzeni edukacijnej wspotczesnego swiata”, под ред. Е.
Асмаковец и С. Козиеж, Келце, 2017, стр. 34-40, ISBN 978-83-65850-03-4
12. Stoykov, A. V. Shosheva, M. Shoshev, S. Dinchiyska, V. Shosheva, Emotional
intelligence and communicative tolerance of the students, 4th International
multidisciplinary scientific conference on Social science & Arts (SGEM 2017), Book
3, Vol. V, pp 149-157, ISBN 978-619-7408-22-5, ISSN 2367-5659
13. Shoshev, M., V. Chocheva, Y. Georgiev, E. Leshtarova, A. Stoykov, Communication
as a factor for improving of social cognition in children with autism spectrum
disorders, 4th International multidisciplinary scientific conference on Social science &
Arts (SGEM 2017), Book 3, Vol. II, pp 69-75, ISBN 978-619-7408-19-5, ISSN 2367-
5659
14. Шошев, М., М. Илиева, Динамика на развитието на устната реч при 5-6
годишните деца, участващи в проект „Вълшебна класна стая”, Електронното
научно-методическо списание „Педагогически форум”, ДИПКУ Стара Загора,
бр. 3/2017, ISSN -1314-7986
15. Petkov, Pl., M. Shoshev, Study of female students resilience, Trakia Journal of
Sciences, Vol. 15, Suppl. 1, pp 442-445, 2017, ISSN 1313-7069 (print), ISSN 1313-
3551 (online)
16. Шошев, М., Възможностите на аудиовизуалното увличане за рехабилитация
при деца от аутистичния спектър, Science & Technologies, Volume VII, 2017,
Number 7: SOCIAL STUDIES, стр. 34-36, ISSN 1314-4111
17. Shoshev, M., A. Stoykov, M. Ilieva, Medico – biological grounds of the social
coherence in the social worker – client interaction, Trakia Journal of Sciences, No 4,
pp 351-353, 2017, ISSN 1313-7069 (print), ISSN 1313-3551 (online)
18. Shoshev, M., Hemoencephalography neurofeedback – Mechanism of action, Trakia
Journal of Sciences, No 4, pp 354-358, 2017, ISSN 1313-7069 (print), ISSN 1313-
3551 (online)
19. Бенкова, К., В. Шошева, Н. Влаева, Я. Георгиев, М. Шошев, Емоционалната
интелигентност и емоционални очаквания в процеса на обучение на студенти,
Сборник научни доклади „Теория и практика на психолого – педагогическата
подготовка на специалиста в университета” АПСС, 2016, стр. 156-160, ISBN
978-954-490-510-1
20. Шошев М., Психофизиология и бос-тренинг в помощь процессу обучения, XII
Международная научно-практическая конференция «Психология личностно-
профессионального развития: современные вызовы и риски» / Под ред. Л. М.
Митиной. М.:Издательство «Перо», 2016, стр. 184-189, ISBN 978-5-906871-45-9
21. Шошев, М., Теоретичeские основы приложения метода светозвуковой
стимуляции как дополнительного метода, в помощь обучения детей с
расстройствами аутистического спектра (РАС), ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ
ОБРАЗОВАНИЕ В РОССИИ. 2016. № 2, стр. 133-136, ISSN 2079-8717__