Педагогика и управление на образованието
Педагогически факултетПроф. д.п.н. Дора Стоилова Левтерова
Ръководител на катедра / Директор на Университетски център за кариерно развитие / Директор на Департамент за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти
Научни интереси – области:
- приобщаващо образование,
- невронауки в образованието,
- психология на деца и ученици със специални образователни потребности,
- психология за хората с увреждания,
- социална компетентност,
- персонална и социална идентичност.
Лекционни курсове в бакалавърски и магистърски програми в периода 2010 – 2017 г.:
- Психология на деца/ученици със специални образователни потребности;
- Невропсихология;
- Приобщаващо образование;
- Стратегии за работа с обучителни трудности и специфични нарушения на способността за учене,
- Измерване, програмиране и интервенции при специални образователни потребности,
- Диагностика на аномалното развитие,
- Комуникативни нарушения при специални образователни потребности и таланти,
- Социална компетентност.
Изведени дипломанти/докторанти в периода 2010 – 2017 г.
Текущо научно ръководство на докторанти от професионални направления:
– Психология /докторска програма Специална психология/ – 4-ма
– Педагогика /докторска програма Специална педагогика/ – 4-ма.
Защитили 10 докторанти:
- 5 по докторска програма “Специална психология“ и
- 5 по докторска програма „Специална педагогика“.
Изведени над 30 дипломанти:
- от специалности “Специална педагогика”, “Психология” – ОКС “Бакалавър и
- от “Комуникативни нарушения на развитието”, “Консултативна психология”, “Приложна психология” -ОКС “Магистър”.
Участие в научни проекти – международни, български, изследователска дейност в периода 2010 – 2017 г.:
- 2009 – 2011 Q4S PROJECT REFERENCE UK/09/LLP-LDV/TOI-163_285 – координатор за ПУ
- 2009 – 2013 ДТК 02/8/2009 ПЕРСОНАЛНА И НАЦИОНАЛНА ИДЕНТИЧНОСТ И СОЦИАЛНА СРЕДА, финансиран от фонд Научни изследвания ОХН – МОМН – ръководител на проекта
- 2010 – 2011 BG 0016 РАЗВИТИЕ НА КРЕАТИВНОСТТА, ТВОРЧЕСКИТЕ И СОЦИАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ, ПОСРЕДСТВОМ РЕКОНСТРУКЦИЯТА И МОДЕРНИЗАЦИЯТА НА ОТКРИТИ ПЛОЩИ НА 12 ОТКРИТИ ДЕТСКИ ГРАДИНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ГР. ПЛОВДИВ, финансиран от ЕСФ – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2011 – 2012 УАСОПКН 11 ФМИ 002/30.05.2011 КОНЦЕПТУАЛНО И КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ НА МЕТОДИКИ И ПРОЦЕДУРИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ И АКРЕДИТАЦИЯ (С ПРИЛОЖЕНИЕ ВЪВ ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ) – КОМПАС, финасиран от фонд Научни изследвания, /Наредба № 9/, МОМН – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2011 – 2013 ЕФЕКТИВНА СОЦИАЛНА ПОДКРЕПА НА УМСТВЕНО ИЗОСТАНАЛИ ЛИЦА, ПОТРЕБИТЕЛИ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ В ЗАЩИТЕНА СРЕДА, финасиран от Медико-педагогически център “Св.Франциск” в Роозаал, Белгия – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2011 – 2012 УАСОПКН 11 ФМИ 002/30.05.2011 КОНЦЕПТУАЛНО И КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ НА МЕТОДИКИ И ПРОЦЕДУРИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ И АКРЕДИТАЦИЯ (С ПРИЛОЖЕНИЕ ВЪВ ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ) – КОМПАС, финасиран от фонд Научни изследвания, /Наредба № 9/, МОМН – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2011 – 2013 ЕФЕКТИВНИ СОЦИАЛНИ ГРИЖИ ЗА ПО-ДОБЪР ЖИВОТ НА ИНТЕЛЕКТУАЛНО ЗАТРУДНЕНИ МЪЖЕ В ЗАЩИТЕНА СРЕДА, финасиран от Медико-педагогически център “Св.Франциск” в Роозаал, Белгия – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2011 – 2012 ПСИХИЧНО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ХОРА ОТ ТРЕТАТА ВЪЗРАСТ И НА ХОРА СЪС СПЕЦИАЛНИ ПОТРЕБНОСТИ НИ 11/ПФ/ 2011, финансиран фонд Научни изследвания, ПУ, /Наредба № 9/, МОМН – РЪКОВОДИТЕЛ НА ЕКИПА
- 2013 – 2014 ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ, финансиран фонд Научни изследвания, ПУ, /Наредба № 9/, МОМН – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2013 – 2014 БЛАГОПОЛУЧИЕ И ПСИХИЧНО ЗДРАВЕ В КАРИЕРНОТО РАЗВИТИЕ, финансиран фонд Научни изследвания, /Наредба № 9/, МОМН – РЪКОВОДИТЕЛ НА ПРОЕКТА
- 2013 – 2014 BG051PO001-4.3.04-0064 ПЛОВДИВСКИ ЕЛЕКТРОНЕН УНИВЕРСИТЕТ (ПЕУ): НАЦИОНАЛЕН ЕТАЛОН ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КАЧЕСТВЕНО Е-ОБУЧЕНИЕ В СИСТЕМАТА НА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ, финансиран от ОП “Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2012 – 2014 BG051PO001-3.3.07-0002 СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ, финансиран от ОП “Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз – координатор за ПУ “Паисий Хилендарски” – ВОДЕЩ ФУНКЦИОНАЛЕН ЕКСПЕРТ ЗА ПУ “ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ”
- 2015 – 2016 European best practices to support children with high potential and to access training for gifted children with disabilities – Gifted (for) you 2014 – 1 – RO01 – KA201- 002957 – ЧЛЕН НА ЕКИПА
- 2015 – 2016 НИПФ007 АЛТЕРНАТИВНИ В ОБРАЗОВАНИЕТО, финансиран фонд Научни изследвания, ПУ, /Наредба № 9/, МОМН – ЧЛЕН НА ЕКИПА – КЛЮЧОВ ЕКСПЕРТ.
- 2015 – 2016 European best practices to support children with high potential and to access training for gifted children with disabilities – Gifted (for) you 2014 – 1 – RO01 – KA201- 002957 – ЧЛЕН НА ЕКИПА – КЛЮЧОВ ЕКСПЕРТ.
- 2013 – 2014 BG051PO001-3.1.07- 0002 ПАУП , финансиран от ОП “Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз – ЧЛЕН НА ЕКИПА – КЛЮЧОВ ЕКСПЕРТ.
- 2016 – 2108 Policies Supporting Young Adults in their Life Course. A Comparative Perspective of Lifelong Learning and Inclusion in Education and Work in Europe‘(in short: YOUNG_ADULLLT)“, No 693167, финансиран от Horizon 2020 – ЧЛЕН НА КОНСУЛТАТИВНИЯ СЪВЕТ.
- 2016 – 2018 Using Mobile Technology to improve police Reform for Inclusion of Disadvantaged Groups in Education/mRIDGE“, №562113-EPP-1-2015-1-BG-EPPKA3-PI-FORWARD, финансиран от Еrasmus+, Европейска протрама за Образование, Тренинг, Младеж и Спорт – КЛЮЧОВ ЕКСПЕРТ.
- 2015 – 2017 BG05M2OP001-2.002-0001 „СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ”, финансиран по Оперативна Програма „Наука и Образование за Интелигентен Растеж” 2014-2020, съфинансирана от Европейския Съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове – ВОДЕЩ ФУНКЦИОНАЛЕН ЕКСПЕРТ ЗА ПУ “ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ”
Участие в редколегии на международни и български списания в периода 2010 – 2017 г.:
– Член на редакционната колегия на списание
„Contemporary University Education”
- Член на редакционната колегия на списание
„Специальная и клиническая психология”
- Член на редакционната колегия на списание
„Psychological Science and Education”.
Членство в международни и български професионални съюзи и организации в периода 2010 – 2017 г.
- АПСС – Асоциация на професорите от Славянските Страни
- ДПБ – Дружество на психолозите в България
- РОТАРИ ФИЛИПОПОЛИС
- Посланик на добра воля на Световния Образователен форум
- Член на организационния комитет на Х юбилейная научно-практическая конференция „Современное образование: роль психологии“, Москва, ПИ РАО. (2014).
- Международна конференция „Психолого – педагогически проблеми на развитието на личността на професионалиста в условията на университетското образование“. Китен.(2014).
- Член на организационния комитет наХI Международная научно-практическая конференция „Психология личностного и профессионального развития субъектов непрерывного образования“, Москва, ПИ РАО.(2015).
- Член на организационния комитет на VI-ой заочной Международной научно-практической Интернет-конференции „Личность профессионала: Развитие, Образование, Здоровье“. Омск – Киелце – Пловдив. (2015).
- Член на организационния комитет наМеждународна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен(2015).
- Член на организационния комитет на международна конференция „Academic Education for society. Education, Competence. Support.“ Jan Kochanowski University of Kielce, Polska (2015).
- Член на организационния комитет наХI Международная научно-практическая конференция „Психология личностного и профессионального развития субъектов непрерывного образования“, Москва, ПИ РАО (2016).
- Член на организационния комитет наМеждународна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен (2016).
- Член на организационния комитет наХI Международная научно-практическая конференция „Психология личностного и профессионального развития субъектов непрерывного образования“, Москва, ПИ РАО (2017).
Член на организационния комитет на Международна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен (2017).
Дисертации:
2009 – доктор на педагогическите науки – дисертация: „Интеграция на хора с увреждания: социални и педагогически измерения” /ВАК/
1997 – доктор по специална психология /психология на аномалното развитие/ – дисертация: „Специфика на пространствената перцепция при глухи деца /пет – седем години/̋ – ВАК
Монографии
1998 – Левтерова Д., (1998) Детската глухота и пространството. Пловдив. АЛ+ АГ, ISBN: 954-8866-06-4.
2009 – Левтерова Д., (2009) Интеграция на хора с увреждания. Пловдив, УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-535-2.
2013 – Левтерова, Д. (2013). Идентичност на хората с увреждания. УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-871-1.
Учебници и учебни помагала за студенти
1996 – Ангушев Г., Левтерова Д., Христова И., Колев Г. (1996). Проблеми на специалната педагогика. София Изд. СОФИ – Р. ISBN: 954-638-034-2.
1998 – Левтерова Д. (1998). Норми и аномалии.В сб.: Социални норми.Пловдив Изд АЛ + АГ, ISBN: 954-8866-07-2.
1998 – Левтерова Д., Митев Д., Ковачева С. (1998). Биологични и социални норми. В сб.: Социални норми.Пловдив, ISBN: 954-8866-07-2.
- – Левтерова Д., (2002) Актуални проблеми на специалното образование. ПУИ “Паисий Хилендарски”.
- – Стаматов Р., Левтерова Д., (2006) Психология на бизнеса (Учебно помагало) Изд. ИМН Пловдив, ISBN -10: 954-317-098-3, ISBN – 13: 978-954-317-098-2.
2006 – Левтерова Д., (2006) Социална работа със семейства на деца със специални потребности. В: «Актуални проблеми на социалната работа“. Пловдив. ISBN: 978-954-423-384-6.
- – Левтерова Д., (2008) Интегрирано образование. Пловдив. УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-386-0.
- – Левтерова Д., (2009) Социална компетентност І част Пловдив УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-492-8.
2005, 2009 – Левтерова Д., (2005, 2009) Консултиране при обучителни трудности. Пловдив, УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 954-423-333-4.
- – Левтерова, Д. (2013). Пространството на социалната компетентност. В: Социална компетентност и идентичност. ПУ „Паисий Хилендарски”. ISBN: 978-954-423-859-9.
- – Левтерова, Д., Атанасова Ж., Тричков И. (2016). Стратегии и методи на работа с деца и ученици със СОП. УИ „Паисий Хилендарски“,ISBN: 978-619-202-201-3.
По-значими статии
- Levterova D.(1995) Perceptual processing of sensory information in deaf children. ІV European Congress of Psychology. Athens.
- Левтерова Д. (1998). Социална тревожност при аномални лица. В сб. доклади от Юбилейната научна сесия Съюз на учените в България “Науката пред прага на новото хилядолетие”.
- Левтерова Д. (1998). Интервенционно-терапевтични стратегии към семействата на деца с увреден слух. В: Съвременни подходи в образованието на лицата с увреден слух. Юбилейна научно-практическа конференция 100 години образование на глухите в България. София.
- Levterova D.(1999). Technologies diagnostiques des paterns spatiaux-rythmiques. ХХІ Yournees Internationales sur L’Educayion et la Communication. Scientifique. Chamonix.
- Левтерова Д. (1998 – декември). Семантични патерни на жесто-мимичната реч, сп.Специална педагогика.
- Левтерова Д. (2001 – март). Социална перцепция при сензорни нарушения, сп.Специална педагогика.
- Левтерова Д., (2002). Конвенционални и алтернативни модели на комуникация.В:Психологически и педагогически аспекти на общуването. Пловдив. УИ „Паисий Хилендарски”. ISBN: 954-9520-67-6.
- Левтерова Д., (2003). Визуална перцепция и разбиране на устна реч при слухово-увредени лица /четене на речта/. В: Когнитивно развитие и учебна дейност. ПУИ Паисий Хилендарски. ISBN: 954-423-305-9.
- Левтерова Д., (2003) Индивидуални програми за деца със специални образователни потребности. В сб.: Равен шанс за образование и социална интеграция. Пловдив.
- Левтерова Д.(2003). Рана интервенциjа каj деца со оштетуваньа на слухот. В сб. Новини во воспитанието, образованието и рехабилитациjата на лицата со пречки во развоjот. Охрид.
- Левтерова Д. ( 2004) Агресивните прояви и връзките с обществеността в образованието, В сб. Агресията сред учениците /Синдикат на българските учители/, Пловдив.
- Левтерова Д. ( 2004) Визуална перцепция и разбиране на устна реч при слухово увредени лица/четене на речта/. В: Когнитивно развитие и учебна дейност, Пловдив УИ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д. ( 2005) Модели за ефективна комуникация и терапия при обучителни трудности. В: Подходи и практики в социалната педагогика, УИ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д., Костова Зл.( 2005) Фамилна терапия при семейства с деца със специални образователни потребности. В: Подходи и практики в социалната педагогика, Пловдив ,УИ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д., (2005) Просоциално поведение при хора с увреждания. ІІІ Национален конгрес по психология. София.
- Левтерова Д., (2006) Интеграция на ученици със специални образователни потребности и свободно време. Национална конференция „Съвременни функции и задачи на извънкласната и извънучилищна дейност с учениците. Ролята на учителите за преодоляване на етническата нетърпимост в училище и в обществената среда“.
- Левтерова, Д., (2007). Социална компетентност в просоциалното и в манипулативното поведение. В Социална компетентност ІІ част. УИ „Паисий Хилендарски”. ISBN: 978-954-423-399-0.
- Левтерова Д., (2007) Свидетелското поведение като социална компетентност при интегрирано образование. В: Хуманизация и демократизация на университетското образование. Изд. Екс-Прес.
- Levterova D. (2007) Social Competence Disabled People. In X European congress of psychology. Prague
- Levterova D., (2007) Интегрированное образование и социальная компетенция. In: Ciaglos`c` I zmiana w pedagogoce XXI wieki. Siedlce.
- Левтерова, Д., (2007). Социална работа със семейства на деца със специални потребности. В: Актуални проблеми на социалната работа. УИ «Паисий Хилендарски». ISBN: 978-954-423-384-6.
- Левтерова, Д., Гьошев, Б. (2007). Професионална привързаност в социалната работа с хора с увреждания. В: Актуални проблеми на социалната работа. УИ «Паисий Хилендарски». ISBN: 978-954-423-384-6.
- Левтерова Д., (2008) Социална компетентност и комуникация. В Социална компетентност ІІІ част. УИ „Паисий Хилендарски”. ISBN: 978-954-423-445-4.
- Левтерова Д., (2008) Предразсъдъци и социална компетентност на студенти с увреждания.В: Хуманизация и демократизация на университетското образование. Изд. Екс-Прес.
- Левтерова Д., (2008) Специални потребности, увреждания, инвалидност. В: Съвременни тенденции в специално-педагогическата и логопедическата терминология. София.
- Левтерова Д., Герганов Е., (2008) Социална желателност при хора с увреждания. В конф.: Приложна психология и социална практика. Варна.
- Левтерова Д., (2008) Мотивация за комуникация без предразсъдъци с хора с увреждания. В сборник с научни доклади от V-ти Национален конгрес по психология. София.
- Левтерова Д., Александрова А., Костова Зл. (2009) Възможности за приложение на адаптирана форма на системата «Макатон» в е-обучението на лица с увреждания. В сб.: Методи и технологии за диагностика и обучение на лица с увреждания. Пловдив.
- Левтерова Д., (2009) Комуникации и социални релации при хора с увреждания. В сп.: Приложна психология, бр. 1.
- Левтерова Д., (2009) Жизнени ценности при хора с увреждания. В Методи и технологии за диагностика и обучение на лица с увреждания. Пловдив.
- Левтерова Д. (2009) Енигмата Медея – поглед през психологията.В:Медея.УИ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д., (2009) Социално и персонално приемане на хора с увреждания. В сп.: Педагогика № 3 – 4.
- Левтерова Д., (2009) Самооценката при хора с увреждания като детерминант за интеграцията. В Хуманизация и демократизация на университетското образование ЕКС –ПРЕС.
- Levterova D., (2009) Professional – Family Interaction in Dyscalculia Treatment. In: Proceedings of the 6-th Mediterranean Conference on Mathematics Education.
- Левтерова Д., (2009) Другое детство – дети со специальными потребностями в Болгарии. Вторая Всеросийская научно-практическая конференция по психология развитие. Москва.
- Levterova D., (2009) Integacija, socjalizacja,wychowanie osob niepelnosprawnych. In: Student Niepelnosprawny, Zeszyt 9 (2).
- Levterova D., (2009) The integrated and inclusive education for children with special educational needs. 12-th International Conferemce: Inclusive Education in the Balkan Countries:Policy and Practice.
- Levterova D., (2009) School Integration of Children With Intellectual Disabilities In Bulgaria. In 7-th European Congress of Mental Health in Intellectual Disability.
- Levterova D., (2009) The inclusive education in Bulgaria. 12-th International Conference: Inclusive Education in the Balkan Countries:Policy and Practice.
- Левтерова Д. (2010). Социальная дистанция людей с ограниченными возможностями. Przeciw wykluczenie społecznemu. Siedlce.
- Левтерова Д. (2010). Диалогът между учители и родители на деца с увреждания. В: Диалогът между поколенията и обществените структури чрез училищната институция.
- Левтерова Д. (2010). Бариери в социалната работа с хора с увреждания. Сп. Специална педагогика, бр. 2.
- Левтерова Д. (2010). Социална мобилност и социален интерес при хора с увреждания. В: Психологията в образователното дело. София.
- Левтерова Д. (2010). Стрес и копинг стратегии за семейства с деца със специални потребности. В: Педагогическата среда в университета като пространство за професионално-личностно развитие на бъдещия специалист.
- Левтерова Д. (2010). Семейството на дете със специални потребности в обществото. В сп.Приложна психология”бр. 1.
- Левтерова Д. (2010). Самоопределянето като социален конструкт при хората с умствена изостаналост. В:„Социална работа и подкрепа на интелектуално увредени потребители на социални услуги в защитена среда”
- Levterova D., (2010) Social services for autistic children. In: Trakia journal of sciences, Social Sciences.
- Левтерова Д. (2010) Спортът за хора с увреждания – сега и утре. В сб. „ 15 години физическо възпитание и спорт в ПУ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д. (2010). Грамотност и обучителни трудности. В сб. Юбилейна научна конференция 100 години от рождението на проф.дпн Дечо Денев. София.
- Левтерова Д., В. Сивакова (2010). Електронна терапия на заекване и въпросник за оценяване на използваемостта на Логопед 3.0. В сб. Юбилейна научна конференция 100 години от рождението на проф.дпн Дечо Денев. София.
- Стаматов Р., Левтерова Д., Св.Сарийска, Г.Славчева (2010). Оценка на социалната компетентност. В: сб. „Оценка на социалната компетентност, игровата компетентност и креативността придецата от предучилищна възраст”, Пловдив, изд. „Макрос”.
- Левтерова Д., Св.Сарийска, Г.Славчева (2010). Оценка на способността да се застава на чуждата гледна точка. В: сб. „Оценка на социалната компетентност, игровата компетентност и креативността придецата от предучилищна възраст”, Пловдив, изд. „Макрос”.
- Иванова Г., Левтерова Д., Св.Сарийска, Г.Славчева (2010). Оценка на игровата компетентност. В: сб. „Оценка на социалната компетентност, игровата компетентност и креативността придецата от предучилищна възраст”, Пловдив, изд. „Макрос”.
- Стаматов Р., Св.Сарийска, Левтерова Д. (2010). Развитие на социалната компетентност. В: сб. „Развитие на социалната компетентност, игровата компетентност и креативността придецата от предучилищна възраст”, Пловдив, изд. „Макрос”.
- Стаматов Р., Левтерова Д., Св.Сарийска, Г.Славчева (2010). Игра, игрова компетентност и социалната компетентност. В: сб. „Развитие на социалната компетентност, игровата компетентност и креативността придецата от предучилищна възраст”, Пловдив, изд. „Макрос”.
- Левтерова Д. (2010). Стереотипи и стигми за хора с увреждания. В: научна конференция Приложната психология в българия: възможности и перспективи – 2010 , ВСУ „Черноризец Храбър”.
- Levterova D., (2010) Social services for autistic children. In: Trakia journal of sciences, Social Sciences. ISSN 1313-7069.
- Levterova D.,(2011).Teachers’s perception of the children with special educational needs. In: Teacher’s Thinking and Reasoning, Velke Bilovice, Slovakia.
- Левтерова Д. (2011) Идентичност и социална среда. В: Персонална идентичност и социална среда – І част, Пловдив УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-697-7.
- Левтерова Д. (2011). Стратегии за работа с деца с хиперактивност и дефицит на вниманието. В сборник с научни доклади на Филиал „Любен Каравелов” – Кърджали по случай 50-годишния юбилей на висшето училище., ISBN: 978-954-400-484-2.
- Levterova, D. (2012). Family context of the children with disabilyties. In: Trakia Journal of Science.
- Левтерова, Д. (2012). Идентичность людей с ограниченными возможностями. В: International Scientific Conference “The Competence of the Contemporary Teacher”, Chlewiska, Polska.
- Левтерова, Д.С. (2012). Профессиональная идентичность педагогов, работающих с детьми с особыми образовательными потребностями. В сп. Психология в вузе, №2, стр. 27-31.
- Levterova, D. (2013). Personal identity in the balance between work – family. In: International Conference on Integration and Innovation in Science and Education. Praguе.
- Левтерова, Д. (2013). Университетская идентичность и лоялность.В сб. Образование в созданию современной действительности. Возможности и ограничения. том. I. Сельце, Полша.
- Левтерова, Д. (2013). Генерално благополучие в приобщаващото образование при деца със специални потребности. В: сб. Благополучието в контекста на персоналната идентичност. УИ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова, Д. (2013). Социална идентичност. В сб. Персонална и национална идентичност и социална среда – III част. ПУ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова, Д. (2013). Eтноидентичност и социална среда. В сб. Персонална и национална идентичност и социална среда – IV част. ПУ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова, Д. (2013). Персонална идентичност и социална среда. В сб. Персонална и национална идентичност и социална среда – V част. ПУ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова, Д. (2013). Персонална идентичност, благополучие и персонална социална сигурност. В: сб. Благополучието в контекста на персоналната идентичност. ПУ „Паисий Хилендарски”.
- Левтерова Д. (2014). Обучителните трудности и училищните затруднения в контекста на грамотността и благополучието. В: сп. Приложна психология в България. Бр.1.
- Левтерова, Д. (2014). Субективно благополучие и аспекти на стигмата при хора с увреждания. В сб.“Благополучие, психично здраве и кариерно развитие“. УИ „Паисий Хилендарски“.
- Левтерова, Д. (2014). Субективно благополучие, социално приемане и персонална идентичност при хора с увреждания. 7-ми Национален конгрес по психология. София.
- Левтерова, Д. (2014). Мобилни и интернет приложения при нарушения на способността за учене. Научна конференция с международно участие „Логопед“, НБУ, София.
- Левтерова, Д. (2014). Приобщающее или инклюзивное образование. Х юбилейная научно-практическая конференция „Современное образование: роль психологии“.
- Левтерова, Д., Иванова Цв. (2014). Контент анализ счастья в психологии. Х юбилейная научно-практическая конференция „Современное образование: роль психологии“.
- Левтерова, Д. (2014). Предиктори на субективния успех в кариерното развитие. Международна конференция „Психолого – педагогически проблеми на развитието на личността на професионалиста в условията на университетското образование“. Китен.
- Иванова, Ц. & Левтерова, Д. (2014). Субективно благополучие на учителите. Международна конференция „Психолого – педагогически проблеми на развитието на личността на професионалиста в условията на университетското образование“. Китен.
- Levterova, D. (2015). Effectiveness of mobile applications in the therapeutic intervention in learning disability”, University of Plovdiv, Bulgaria. In the interdisciplinary sympozium “Social competences, creativity and wellbeing. Plovdiv.
- Левтерова, Д. (2015). Благополучие на ученици със специални образователни потребности в приобщаващото образование. В международна конференция „Лидерство и организационно развитие“. Китен.
- Левтерова, Д. (2015). Профессиональная компетентность учителей, работающие с талантливым ученикам со специальными потребностями. ВХI Международная научно-практическая конференция „Психология личностного и профессионального развития субъектов непрерывного образования“, Москва ПИ РАО.
- Левтерова, Д. (2015). Психолого-педагогически аспекти на подготовката на бъдещите учители за работа в приобщаваща среда. Международна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен.
- Левтерова, Д. & Августинов, С. (2015). Фамилни интеракции при деца с разстройства на аутистичния спектър. Международна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен.
- Левтерова, Д. (2015). Метакогнитивната рефлексия в неврообразованието за ученици със СОП /специални образователни потребности. В международна конференция „Рефлексия и обучение – стратегии, технологии, прогнози“. Пловдив.
- Левтерова, Д. (2015). Програмиране за двойно изключителни ученици в приобщаваща среда. В сборник от Конференция на Педагогически факултет, ПУ „Паисий Хилендарски“.
- Левтерова, Д. (2015). Невропедагогика при специални образователни потребности – образователна алтернатива или образователна перспектива. В сборник „Алтернативи в образованието“.
- Левтерова, Д. (2015). Субективно благополучие чрез приказкотерапия. Омск.
- Левтерова, Д. (2016). Невромитове и невроистини за учениците със специални образователни потребности в училищна среда.В: Международна научна конференция: Високи технологии. Бизнес. Общество. 14-17.03.2016. Боровец.
- Levterova, D.& Mileva, N. (2016). The Role of the Mobile Applications for Development of the Executive Functions for the Children with Learning Disabiliy. In: Международна научна Високи технологии. Бизнес. Общество. 14-17.03.2016. Боровец.
- Левтерова, Д. (2016). Виготский и социалният модел за хората с увреждания. „Делото на Лев Семьонович Виготски – световен принос в психологията и педагогиката“ на Секция „Педагогика и психология“ към СУБ съвместно със: Руския културно-информационен център, Асоциацията на професорите от славянските страни/АПСС/, Дружеството на психолозите в Република България /11.11.2016/.
- Левтерова, Д. (2016). Невропсихология и невропедагогика в приобщаващото образование за ученици със специални образователни потребности. V Национален конгрес по клинична психология. 4- 6.10. 2016.
- Левтерова, Д. (2016). От Выготский к инклюзивному образованию. Межународный симпозиум „Л.С. Выготски и современнное детство“, Москва, 14- 16.11.2016.
- Левтерова, Д. (2016). Мобильные приложения в психологической диагностике учеников с ОВЗ – альтернативы или перспективы. Международная конференция Диагностика в медицинской (клинической) психологии: традиции и перспективы (к 105-летию С.Я. Рубинштейн).
- Левтерова, Д. (2016). Роля на образователните невронауки в подготовката на учители, работещи с ученици със СОП. Международна конференция „Теория и практика на психолого – педагогическата подготовка на специалиста в университета“. Китен.
Доклади
- – Левтерова, Д. Лидерство на приобщаващия учител в позитивното образование. В международна конференция на Световен образователен форум ”Лидерство за равен достъп и качествено образование”. Пловдив, 2015.
Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания
2011 Рецензия на проект “Детски съд в България – мит и/или реалност”, с ръководител: доц. д-р Божидара Кривирадева, НИ към СУ “Св. Климент Охридски”.
2011 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Мария Асенова Караиванова с тема на дисертационния труд: Социокогнитивно развитие при ученици с умствена изостаналост (интегрирани модули за общообразователна подготовка във възрастта 10 – 15 години).
2011 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Ваня Ангелова Сивакова с тема на дисертационния труд: Виртуално диагностициране и консултиране на деца със заекване.
2011 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” по научна специалност 05.07.01 – теория на възпитанието и дидактика на Благовестна Йовкова Стоянова с тема на дисератционния труд: Интерактивна образователна мултимедия в обучението по устна реч на деца с увреден слух.
2011 Становище за придобиване на образователната и научна степен „Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, Професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика – логопeдия) на Андреас Николаос Бессас с тема на дисертационния труд: Специфика на грешките в овладяването на писането на гръцки език като индикатор за отделните форми на дислексия на развитието.
2011 Становище за присъждане на образователната и научна степен „доктор”’ в област на висше образование 1. Педагогически науки, Професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика – логопeдия) на Катерина Атанасова Щерева с тема на дисертационния труд: Развитие на фонологичното осъзнаване и бързото назоваване при деца, носители на българския език.
2012 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Иван Василев Тричков с тема на дисертационния труд: Емпатията в структурата на социалните умения при хиперактивни деца.
2012 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика на Лилия Георгиева Петрова с тема на дисертационния труд: Проактивният подход в училищната социално-педагогическа работа със семейства.
2012 Становище за присъждане на ОНС „Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, Професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика – Слухово-речева рехабилитация) на Бояна Младен Алексов с тема на дисертационния труд: Жестова комуникация в обучението и рехабилитацията на деца с увреден слух.
2013 Рецензия за академичната длъжност „доцент” в професионално направление 1.2.Педагогика (Теория на възпитанието и дидактика), Медицински университет – Плевен – гл.ас. д-р Искра Цанкова Петкова
2013 Рецензия за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика /специална педагогика/ на Калоян Дамянов с тема на дисертационния труд: Създаване и организиране на подкрепяща среда в интеграцията на децата и учениците със специални образователни потребности.
2013 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 8. Изкуства на Ива Василева Петрова с тема на дисертационния труд: Арттерапия при деца аутисти. (Визуални и когнитивни проблеми, свързани с особеностите на творчеството при деца и възрастни със синдрома на аутизма).
2013 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки,Професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Златомира Георгиева Костова с тема на дисертационния труд: Изследване на емоционално-афективното развитие при Генерализирани разстройства на развитието.
2013 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, Професионално направление 3.7. Администрация и управление, Организация и управление извън сферата на материалното производство/ на Константин Делов Писков с тема на дисертационния труд: Иновативно управление на общинските социални услуги (Европейски контекст).
2013 Рецензия за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика /специална педагогика/ на Пенка Танева-Шапкова с тема на дисертационнния труд: Когнитивен профил на децата с Даун синдром и възможностите за тяхното обучение.
2013 Рецензия по конкурс за академичната длъжност „Професор” в професионално направление 1.2.Педагогика (специална педагогика), СУ “Св. Климент Охридски” – доцент дпн Цветанка Луканова Ценова /Иванова/
2014 Рецензия за присъждане на научната степен „доктор на науките“ в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика) доц. д-р Мира Цветкова – Арсова с тема на дисертационния труд: Равнище на представите за пространство и за собственото тяло у зрително затруднени ученици в начална училищна възраст.
2014 Рецензия по конкурс за заемане на академичната длъжност „доцент“в Тракийски университет – Стара Загора по област на висше образование 1. Педагогически науки.професионално направление 1.2. Педагогика научна специалност Специална педагогика (Логопедия) с кандидати: д-р Сирма Бошкилова, д-р Ганчо Вълчев, д-р Росица Йосифова.
2014 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Весела Стоянова Казашка с тема на дисертационнния труд: Позитивни стигми към хора с увреждания.
2015 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Здравка Тодорова Топалова с тема на дисертационния труд: Предучилищно обучение при деца с церебрална парализа.
2015 Становище по конкурс за заемане на академичната длъжност “професор” по професионално направление 1.2. Педагогика (специална педагогика – педагогика на зрително затруднени) – доц. дпн Мира Димитрова Цветкова – Арсова.
2016 Рецензия по конкурс за заемане на академичната длъжност „професор“в ШУ “Еп. Константин Преславски” по област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика научна специалност Специална педагогика – доц. д-р Снежана Николова.
2016 Рецензия за придобиване на научна степен “доктор на науките”,
в област на висше образование 1 Педагогически науки, професионално направление 1.2 Педагогика Специална педагогика – доц. д-р Жана Атанасова Янкова.
2016 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Надя Росенова Танева с тема на дисертационния труд: Социална интеграция и социално подпомагане на хора с увреждания.
2016 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Лиляна Иванова Чобанова с тема на дисертационния труд: Кодиране и декодиране на фигуративния език при дислексия и дискалкулия.
2016 Рецензия за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика на Мария Иванова Димитрова с тема на дисертационния труд: Ресурсно подпомагане на ученици със специални образователни потребности, включени в общообразователната среда.
2016 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Стефан Любомиров Августинов с тема на дисертационния труд: Динамика на интеракциите в семейство на дете от аутистичния спектър.
2016 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Митко Димитров Шошев с тема на дисертационния труд: Приложение на хемоенцефалографски неврофийдбек при деца с разстройства от аутистичния спектър.
2016 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Албена Володева Игнатова с тема на дисертационния труд: Поведенчески и образователни аспекти на диференциалната диагноза между дефицит на вниманието/хиперактивност и дислексия.
2016 Рецензия за присъждане на образователната и научна степен „Доктор“ в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика докторска програма Специална педагогика на Елевтерия Кромида с тема на дисертационния труд: Дизайн на учебното портфолио при обучение на ученици със специални образователни потребности.
2016 Рецензия за присъждане на образователната и научна степен „Доктор“ в област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика докторска програма Специална педагогика на Ася Иванова Костова с тема на дисератционния труд: Иновативен модел за редукция на учебното съдържание за работа с деца със СОП.
2017 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Ивана Вълчинова с тема на дисертационния труд: Психологически особености на работещите с деца със специални потребности.
2017 Рецензия за получаване на ОНС “Доктор” по професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика – Педагогика за деца с интелектуална недостатъчност) от Константин Антонов с тема на дисертационния труд: Стратегии за развитие при деца с умствена изостаналост в условията на дневен център
2017 Рецензия за получаване на ОНС “Доктор” по професионално направление 1.2. Педагогика (Специална педагогика – Педагогика за деца с интелектуална недостатъчност) от Десислава Пенчева – Петкова с тема на дисертационния труд: Мениджмънт на учебно-познавателния процес при интегрирано обучение на деца и ученици със специални образователни потребности.
2017 Становище за присъждане на ОНС “Доктор” в област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология на Цветомира Ангелова Ангелова с тема на дисертационния труд: Психо-социални детерминанти на образованието при атипично развитие.
Ръководство на докторанти с присъдена ОНС “Доктор”:
– В област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.2. Педагогика, докторска програма Специална педагогика:
2011 Мария Асенова Караиванова с тема на дисертационния труд: Социокогнитивно развитие при ученици с умствена изостаналост (интегрирани модули за общообразователна подготовка във възрастта 10 – 15 години).
2011 Ваня Ангелова Сивакова с тема на дисертационния труд: Виртуално диагностициране и консултиране на деца със заекване.
2014 Весела Стоянова Казашка с тема на дисертационнния труд: Позитивни стигми към хора с увреждания.
2016 Надя Росенова Танева с тема на дисертационния труд: Социална интеграция и социално подпомагане на хора с увреждания.
2016 Лиляна Иванова Чобанова с тема на дисертационния труд: Кодиране и декодиране на фигуративния език при дислексия и дискалкулия.
– В област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки, професионално направление 3.2. Психология, Докторска програма Специална психология:
2012 Иван Василев Тричков с тема на дисертационния труд: Емпатията в структурата на социалните умения при хиперактивни деца.
2013 Златомира Георгиева Костова с тема на дисертационния труд: Изследване на емоционално-афективното развитие при Генерализирани разстройства на развитието.
2016 Стефан Любомиров Августинов с тема на дисертационния труд: Динамика на интеракциите в семейство на дете от аутистичния спектър.
2016 Митко Димитров Шошев с тема на дисертационния труд: Приложение на хемоенцефалографски неврофийдбек при деца с разстройства от аутистичния спектър.
2016 Албена Володева Игнатова с тема на дисертационния труд: Поведенчески и образователни аспекти на диференциалната диагноза между дефицит на вниманието/хиперактивност и дислексия.
2017 Ивана Вълчинова с тема на дисертационния труд: Психологически особености на работещите с деца със специални потребности.
Забелязани цитирания:
Ангушев Г., Левтерова Д., Христова И., Колев Г. (1996). Проблеми на специалната педагогика. София Изд. СОФИ – Р. ISBN: 954-638-034-2, цитирано в:
- Маркова Д. (2001) Изобразителното изкуство като терапия. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
Левтерова, Д. (2002). Актуални проблеми на специалното образование. ПУИ “Паисий Хилендарски”, цитирано в:
- Гирджева Д. (2003) Развитие на познавателните процеси при деца от предучилищна възраст със зрителни дисфункции. В: Равен шанс за образование и интеграция. Деца със специални образователни потребности. Пловдив.
- Добрев Зл. (2003) Деца с етнически произход в помощното училище. В: Равен шанс за образование и интеграция. Деца със специални образователни потребности. Пловдив.
- Шаркова Зл. (2003) Обучението по математика в помощното училище – тенденции, перспективи. В: Равен шанс за образование и интеграция. Деца със специални образователни потребности. Пловдив.
- Замфиров М., Съева С. (2004) Жестов речник по Човекът и природата. Физика и астрономия за 5., 6., 7.,8. Клас на специалните и общообразователните училища. Алтера. София.
- Цветкова С. (2004) Деца с трудности в ученето.Предучилищната и начална училищна възраст. Изд. Даниела Убенова.София.
- Карагьозов И., Легкоступ Пл., Кацарска В. (2006) Основи на специалната педагогика /част втора/, Велико Търново.
- Янкова, Ж. (2006) Корекционно-развиващото обучение по биология на ученици с умствена изостаналост. Ст. Загора.
- Радулов В. (2007) Децата със специални образователни нужди в училището и в обществото. Рекламно-издателска къща ДАРС. Бургас.
- Цоков Г., Койчев О. (2007) Приложение на е-консултирането за подобряване на достъпа и адаптирането на лица с уврежадния към университетска среда. В: Съвременни методи, средства и технологии в диагностиката, консултирането и обучението на лица с увреждания. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Петрова Б. (2007) Възможности за интеграция на деца с комуникативни нарушения и на деца с увреден слух след подготвителна група или клас. В: Съвременни методи, средства и технологии в диагностиката, консултирането и обучението на лица с увреждания. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Костова Зл. (2007) Семейната система като структура, необходима за познаване при социална работа с деца с увреждания. В: Актуални проблеми на социалната работа. Авторски колектив. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Събева Е. (2008) Семейно възпитание. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Добрев Зл. (2008) Интегрираното обучение на децата със специални образователни потребности и ресурсните учители – плюсове и минуси. В: Особеностите на интегрираното обучение. Изд. Д-р Иван Богоров. София.
- Стаматов Р. (2008) Модел на социалната компетентност. В: Социална компетентност ІІІ част. Под ред. Левтерова Д., УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Ковачева Св. (2008) Аз концепция и социална комуникация. В: Социална компетентност ІІІ част. Под ред. Левтерова Д. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Добрев Зл. (2008) Йерархия в понятийната система на специалната педагогика. В: Съвременни тенденции в специално-педагогическата и логопедическата терминология. София.
- Съева С. (2008) Особености при лица със слухови нарушения с би/трилингвистичен езиков статус. В:Наръчник за работа с хора с увреден слух.Сдружение „Отворено общество”, София
- Ценова Цв. .(2008) Основи на логопедията. УИ „Св.Климент Охридски”, София
- Ценова Цв. .(2008) История на логопедията. Първи научни представи за комуникативните нарушения – древна Гърция и Рим. В: сп. Специална педагогика, брой 3.
- Ценова Цв. .(2008) История на логопедията. Развитие на научните представи за комуникативните нарушения през Средновековието. В: сп. Специална педагогика, брой 4.
Левтерова, Д.(2008). Интегрирано образование. Пловдив. УИ „Паисий Хилендарски”, ISBN: 978-954-423-386-0, цитирано в:
- Сивакова В.(2009) Възможности на виртуалното пространство за диагностика и консултиране на хора с увреждаия. В: сборник Научни изследвания, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив
- Тричков И. (2009) Хиперактивност и комуникация. В: сборник Научни изследвания, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив
- Цокова Д.(2009) Интеграция и включващо образование на децата със специални педагогически потребности: накъде сме се насочили? В: Съвременни тенденции в интеграцията и обучението на деца с умствена изостаналост. УИ „Св.Климент Охридски”, София
- Добрев Зл.(2009) Трудности и грешки при оценяването на децата с умствена изостаналост във връзка с интегриранато им обучение. В: Съвременни тенденции в интеграцията и обучението на деца с умствена изостаналост. УИ „Св.Климент Охридски”, София.
- Ценова Цв. (2009) История на логопедията. Полагане на научния фундамент на логопедията (ренесанс). В: сп. Специална педагогика, брой 1.
- Александрова А. (2009) Интервюто като метод за назначаване на учители на работа, УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Попзлатева Ц. (2010) Човешката глухота – социо-културна идентичност и профили на личността. Изд. Ес принт. София
- Караджова К. (2010) Детерминанти на интегрираното обучение при деца с интелектуална недостатъчност. УИ „Св.Климент Охридски”, София
- Е-обучението в информационното общество: технологии, модели, системи, достъпност и качество. Под ред. Тотков Г., (2010), УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив
- Василев Б. (2010) Същност на психологическото интервю като инструмент за изследване на личността. В сб. „Практически занимания в реална среда за студенти бъдещи психолози и педагогически съветници”.УИ „Паисий Хилендарски” Пловдив.
- Овчарова К. (2010) Параметри на социалната компетентност на учениците. В сб. „Практически занимания в реална среда за студенти бъдещи психолози и педагогически съветници”. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Ценова Цв. (2010) Теории за произхода на дислексията. В: сп. Приложна психология, бр.1.
- Янкова, Ж. (2010) Ролята на екипите за комплексно педагогическо оценяване на деца и ученици със специални образователни потребности. В: Сб. Юбилейна научна конференция 100 години от рождението на проф. дпн Дечо Денев 25години факултет по начална и предучилищна педагогика. СУ”Св. Климент Охридски”.
- Янкова, Ж. (2010) Ресурсно подпомагане на деца и ученици със специални образователни потребности. . В: Сб.”Науката, образованието и изкуството през 21 ви век”. Благоевград.
- Попзлатева Ц. (2010) Човешката глухота – социо-културна идентичност и профили на личността. Изд. Ес принт. София
- Караджова К. (2010) Детерминанти на интегрираното обучение при деца с интелектуална недостатъчност. УИ „Св.Климент Охридски”, София
- Е-обучението в информационното общество: технологии, модели, системи, достъпност и качество. Под ред. Тотков Г., (2010), УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив
- Василев Б. (2010) Същност на психологическото интервю като инструмент за изследване на личността. В сб. Практически занимания в реална среда за студенти бъдещи психолози и педагогически съветници.УИ „Паисий Хилендарски” Пловдив.
- Овчарова К. (2010) Параметри на социалната компетентност на учениците. В сб. „Практически занимания в реална среда за студенти бъдещи психолози и педагогически съветници”. УИ „Паисий Хилендарски”, Пловдив.
- Ценова Цв. (2010) Теории за произхода на дислексията. В: сп. Приложна психология, бр.1.
- Янкова, Ж. (2010) Ролята на екипите за комплексно педагогическо оценяване на деца и ученици със специални образователни потребности. В: Сб. Юбилейна научна конференция 100 години от рождението на проф. дпн Дечо Денев 25 години факултет по начална и предучилищна педагогика. СУ”Св. Климент Охридски”.
Левтерова, Д. (2009). Социална компетентност. Първа част. Пловдив:УИ„Паисий Хилендарски“, цитирано в:
- Boncheva, I., Tomcheva, S. Social Competence in 18-years-old Students who had Pperformed an Aggressive Act at School .Journal of IMAB. 2012; 18(3):323-326.
- Здравкова, Б. Основни компетентности в социално-педагогическата практика. Pedagogy Volume 86, Number 1, 2014.
- Sotirova, M. Multilingualism and Intercultural Communication in Educational Area. Сп. Реторика и комуникации, 2011, бр. 1. http://rhetoric.bg/
- Томчева, С. Динамика на формиране на агресивно поведение при 18-годишни ученици с регистрирани агресивни прояви в училище. Автореферат на дисертационен труд за придобиване на образователна и научна степен „доктор“.
- Владимирова-Петрова, М. Емпиричен педагогически модел за оптимизиране на социалната компетентност (подготвителна група в детската градина). Автореферат на дисертационен труд за придобиване на образователна и научна степен „доктор“.
Левтерова, Д. (2009). Социална компетентност. Трета част. Пловдив: УИ „Паисий Хилендарски”, цитирано в:
48. Мизова, Б., Цветанска, С. Изследователски гледни точки към проблема за социално-комуникативната компетентност на педагогическите специалисти. Сп. Реторика и комуникация.
Левтерова, Д., Герганов, Е. (2008). Социална желателност при хора с увреждания. ВМ Герчева – Несторова (Ред.), Приложна психология и социална практика ( 385-395). Варна, ВСУ „Черноризец Храбър“, цитирано в:
- Стоянова, С., Савова, С. & Иванчев, Н. Психометрични характеристики при българската адаптация на скала „лъжа” от въпросника за защитни стилове на М. БОНД . Journal of Psychological Thought, 2013, Vol. 6(1), doi:10.5964/psyct.v6i1.36.
Левтерова-Гаджалова, Д. (2002) Актуални проблеми на специалното образование. В:
- Съева, С. (2010). Глухота и билингвизъм. АРДУС.
Левтерова, Д. (2008) Интегрирано образование. Пловдив. УИ „Паисий Хилендарски”. В
Типология на уврежданията. (2013) Под ред. Шошева.София.